Mocna odpowiedź Stuttgartu na Porsche Panamera? Zdecydowanie tak! Mieszanka genów nowych modeli AMG z komfortem dużych Mercedesów? To musi się udać.

Dzisiejsza relacja będzie obfitowała w naprawdę sporą ilość materiału – wszak w tym przypadku gość z najwyższej „motopółki”. Mercedes-AMG GT 63 S 4-Door Coupe to kolejny model tworzony głównie przez specjalistów z Affalterbach. Choć czerpie on garściami z nowych modeli Mercedesa, to jednak w zasadzie nic go nie łączy z żadnych z nich. No, prawie – część podzespołów, w tym płyta podłogowa, są wspólne z CLS-em i Klasą E. Na tym jednak koniec – cała reszta, począwszy od zawieszenia aż po nadwozie i wnętrze była tworzona indywidualnie i zdecydowanie różni się od całej gamy producenta ze Stuttgartu.

Stylistycznie Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe mocno nawiązuje do sportowego GT z rodziny AMG. Ostro poprowadzony przód z grillem Panamericana, łagodnie opadająca tylna część nadwozia oraz wąskie lampy, które przypominają te z GT sprawiają, iż geny tej rodziny są tutaj widoczne już na pierwszy rzut oka. Nie inaczej jest we wnętrzu. Choć cała forma przypomina nieco to z Klasy E i CLS, to konsola środkowa zyskała charakterystyczny leżący moduł, który przypomina ten z modelu GT. Egzemplarz, który przyjechał do Baq Exhaust to najwyżej pozycjonowana w gamie wersja GT 63 S. Model ten wyróżnia się bogatszym wyposażeniem oraz mocniejszym silnikiem. 4-litrowe V8 podkręcono tutaj do 640 KM i 900 Nm. Dla mniej wymagających Klientów, w ofercie Mercedesa-AMG GT 4-Door Coupe jest także odmiana GT 63 (585 KM), GT 53 (430 KM, 3.0 R6) oraz GT 43 (367 KM, 3.0 R6).

Przed przyjazdem do naszej siedziby, w Mercedesie zainstalowane zostały downpipe innego producenta – jednak jakość ich wykonania pozostawiała wiele do życzenia. Głównym problemem okazały się flansze wykonane w niewłaściwy sposób generujące nieszczelność a co za tym idzie, błędy sond lambda. Wspomnimy jeszcze o niepasujących uchwytach montażowych, przedmuchu spalin na łączeniu oraz słabej estetyce produktu kosztującego w granicy 10.000 złotych brutto. To po prostu nie przystoi. Ponadto, w przypadku chęci podniesienia mocy samochodu (jeżeli fabryczne 640KM to zbyt mało), ich średnica w dłuższej perspektywie może okazać się niewystarczająca.

Downpipe Baq Exhaust o średnicy 3″ przed instalacją osłon termicznych:

W trakcie wykonywania osłon termicznych:

Finalny produkt wraz z osłonami termicznymi:

Po montażu na samochodzie:

W samochodzie zainstalowaliśmy kompletny, aktywny układ wydechowy turbo-back, zawierający zestaw downpipe o średnicy 3″ marki Baq Exhaust. Produkt w całości wykonany ze stali kwasoodpornej najwyższej jakości. W celu ochrony komory silnika przed wysokimi temperaturami, downpipe zostały zabezpieczone osłonami termicznymi, których skuteczność potwierdziliśmy w dedykowanym materiale. Układ wydechowy Baq Exhaust do Mercedesa-AMG GT 63 S 4-Door Coupe uwydatnia rasowy bulgot charakterystyczny dla jednostek AMG. Brzmienie nowego wydechu doskonale współgra z nieco agresywnym charakterem tego egzemplarza oraz pozwala na dalsze bezpieczne podnoszenie mocy pojazdu.

Pełna specyfikacja kompletnego układu wydechowego Baq Exhaust:
– downpipe/decat o średnicy 3″ zabezpieczone osłonami termicznymi w początkowej sekcji,
– środkowa sekcja wydechu w wersji nierezonowanej (bez tłumików środkowych),
– końcowa sekcja wydechu w wersji aktywnej, wraz z adaptacją fabrycznego sterowania trybem pracy układu wydechowego,
– układ wydechowy dopasowany pod fabryczne końcówki/maskownice w tylnym zderzaku.

Jeżeli jesteś zainteresowany podobną modyfikacją swojego samochodu – koniecznie się z nami skontaktuj. Fachowo doradzimy najlepsze rozwiązanie, przedstawimy możliwości oraz wycenimy poszczególne warianty. Nie zwlekaj!
info@baq-garage.pl
+48 500-569-975

Koniecznie zerknij na inne relacje z Mercedesami-AMG w roli głównej:

Euro