Produkowana od 2018 roku klasa G generacji W464 to dopiero druga odsłona tego obecnego na rynku od czterdziestu lat modelu. Po licznych modyfikacjach oryginału teraz przyszedł czas na całkiem nową konstrukcję. Jej twórcy musieli się sporo natrudzić, by pod koniec drugiej dekady XXI wieku wprowadzić na rynek terenówkę będącą wierną kopią tej, która debiutowała w 1979 roku. Choć forma pozostała charakterystyczna i niepowtarzalna, tak naprawdę różnice znajdziecie niemal wszędzie. Ostatecznie ze schodzącego modelu przejęto tylko pięć elementów: osłonę koła zapasowego, dysze spryskiwaczy przednich świateł, daszki przeciwsłoneczne w kabinie, przyciski klamek i hak holowniczy. Samochód wygląda tak samo świetnie, jak wcześniej, ale zyskał sporo świeżości.

G63 nie uciekło przed downsizingiem. Sercem układu napędowego jest teraz czterolitrowe V8. Jednostka znana jest między innymi z AMG GT i podobnie jak w nim generuje godne szacunku 585 KM. W słabszym wydaniu pracuje także w cywilnej odmianie G500, ale różnica pomiędzy tymi modelami nie ogranicza się wyłącznie do 163 KM. Odmiana AMG zyskuje przebudowaną skrzynię biegów z szybszymi czasami reakcji, układ 4MATIC domyślnie posyłający 60 proc. mocy na tylną oś (wcześniej było 50% na 50%), układ kierowniczy o zmiennym przełożeniu oraz inne zawieszenie. Silnik zapewnia najlepsze osiągi w historii klasy G. Dwu i pół tonowy samochód katalogowo rozpędza się do 100 km/h w zaledwie 4,5 sekundy, a testy pomiarowe wskazują nawet niższe wyniki.

Samochód wyprodukowano w 2020 roku, czyli mówimy o egzemplarzu fabrycznie wyposażonym w filtry cząstek stałych GPF. Fabryczny dźwięk wydechu oznajmia co kryje się pod maską jednak uważamy że na tej płaszczyźnie zawsze jest możliwość poprawy. Układ wydechowy cat-back Baq Exhaust dedykowany do Mercedesa-AMG G 63 uwydatnia rasowy bulgot charakterystyczny dla jednostek AMG. Brzmienie nowego wydechu doskonale współgra z charakterem samochodu.

Montaż układu wydechowego Baq Exhaust nie powoduje utraty gwarancji producenta pojazdu. Przy montażu nie jest wymagana jakiekolwiek ingerencja w konstrukcję samochodu. W każdej chwili istnieje możliwość bezinwazyjnego powrotu do serii – zabieg jest w pełni odwracalny. Wydech został zaadoptowany pod fabryczny sterownik zarządzający pracą klap w zależności od wybranego trybu jazdy oraz obciążenia pod którym pracuje silnik.

Pełna specyfikacja układu wydechowego Baq Exhaust:
– układ wydechowy cat-back w wersji aktywnej, wraz z adaptacją fabrycznego sterowania trybem pracy układu wydechowego,
– dwie końcówki „double-wall” na stronę.

Euro