Mówisz „Porsche”, myślisz „911”. Klasyczny, sportowy model mimo ciągłego rozszerzania oferty producenta o kolejne segmenty (Cayenne, Panamera, Macan czy ostatnio elektryczny Taycan) nadal jest głównym skojarzeniem z marką z Zuffenhausen. Debiut póki co najbardziej rewolucyjnej generacji „dziewięćsetjedenastki” miał miejsce na targach we Frankfurcie w 1997 roku. Delikatnie mówiąc kontrowersyjna stylistyka generacji 996 na ówczesny czas („jajecznice” zamiast okrągłych reflektorów) oraz odejście od silników chłodzonych powietrzem dla miłośników modelu były szokiem. Dla wielu purystów, „prawdziwe” 911 skończyło się wówczas na modelu 993. Jednak z czasem opatrzyło się, a w chwili obecnej zaczyna być coraz bardziej cenionym freshtimerem, dla ceniących czystą przyjemność z jazdy.
Nie zawsze 600KM, napęd na 4 koła i ultraszybki automat zapewniają to, czego można oczekiwać od motoryzacji. Doskonałe czucie samochodu, magia marki i poczucie jedności kierowcy z maszyną z nawiązką rekompensują nieco już odstające osiągi czy ospały w reakcjach 5-biegowy Tiptronic. Dla cieszących się każdym pokonanym kilometrem w samochodzie tego typu, istotne są przede wszystkim wrażenia z jazdy. Równie istotną kwestią jest dźwięk, którego w seryjnym wydechu niestety brakowało. Wybór Klienta padł na cat-back Baq Exhaust z możliwością regulacji natężenia dźwięku emitowanego przez układ wydechowy. Takie rozwiązanie pozwala wyciszyć wydech przy jeździe autostradą (komfort akustyczny identyczny jak w przypadku seryjnego układu) oraz podgłośnić przy przykładowo przejażdżce po górskich serpentynach. Nowy wydech pozwala wyciągnąć wszystko co najlepsze z sześciocylindrowego boksera. Układ został dostosowany do fabrycznych kolektorów zintegrowanych z katalizatorami. Wymiana tych elementów na akcesoryjne niepotrzebnie generowała by koszty, przy jednoczesnej niewielkiej poprawie performance samochodu.
Pełna specyfikacja układu wydechowego cat-back Baq Exhaust:
– fabryczne kolektory wydechowe wraz z katalizatorami,
– końcowa sekcja wydechu w wersji aktywnej, sterowana zdalnie z pilota,
– dwie owalne końcówki układu wydechowego.
Jeżeli jesteś zainteresowany podobną modyfikacją swojego samochodu – koniecznie się z nami skontaktuj. Fachowo doradzimy najlepsze rozwiązanie, przedstawimy możliwości oraz wycenimy poszczególne warianty. Nie zwlekaj!
info@baq-garage.pl
+48 500-569-975
Koniecznie zerknij na inne relacje z Porsche w roli głównej: