Limuzyna klasy średniej od Volkswagena swój kultowy status w Polsce zawdzięcza przede wszystkim generacji B5, wybitnie uniwersalnej, dobrze zaprojektowanej, trwałej oraz na ówczesny czas bardzo dobrze jeżdżącej – zwłaszcza z 1.8T pod maską. Kolejne generacje bazujące już na platformie z silnikiem umiejscowionym poprzecznie nie wzbudzają już takich emocji – jak większość przedstawicieli segmentu D służą do sprawnego pokonywania długich dystansów w komfortowych warunkach. Nie inaczej jest z prezentowanym dziś egzemplarzem generacji B8, produkowanej od 2015 roku.

Elegancko narysowany sedan w dość spokojnej konfiguracji kolorystycznej został wyposażony w dwulitrową jednostkę benzynową TSI o mocy 220KM. W przypadku tej odmiany napęd zawsze jest przekazywany na przednią oś za pomocą 6-stopniowego DSG. Pod względem układu napędowego jest to bliźniak min. Golfa mk7 GTI czy Octavii III RS. Warto dodać, iż ten silnik dostępny był również jako mocniejsza, 280-konna odmiana (zawsze z napędem na 4 koła). Konstrukcyjnie samochód dość mocno jest spokrewniony ze Skodą Superb trzeciej generacji.

W samochodzie zainstalowaliśmy aktywny układ wydechowy cat-back (rozpoczynający się za fabrycznym katalizatorem) w wersji aktywnej – czyli z klapami umożliwiającymi ich zamknięcie lub otworzenie w zależności od potrzeb. Właściciel zdecydował się na wersję nierezonowaną układu wydechowego, czyli bez środkowego tłumika. Końcówki, na wzór serii zostały dyskretnie ukryte pod maskownicami tylnego zderzaka – wizualnie samochód nie odbiega od seryjnego egzemplarza. Poprawiliśmy brzmienie pod obciążeniem przy tym zachowując pełne zdolności użytkowe samochodu – priorytetem było zachowanie pełnej funkcjonalności samochodu na co dzień.

Pełna specyfikacja układu wydechowego cat-back Baq Exhaust:
– fabryczny katalizator OEM,
– środkowa sekcja wydechu w wersji nierezonowanej,
– końcowa sekcja wydechu w wersji aktywnej,
– końcówki układu wydechowego ukryte pod tylnym zderzakiem, na wzór serii.

Identyczna modyfikacja może zostać przeprowadzona w między innymi:
– Volkswagen Passat B8 1.8 TSI 180KM (CJSA),
– Volkswagen Passat B8 2.0 TSI 220KM/280KM (CHHB/CJXA),
– Skoda Superb III 1.8 TSI 180KM (CJSA),
– Skoda Superb III 2.0 TSI 220KM/280KM (CHHB/CJXA),
oraz w innym samochodach grupy VAG wyposażonych w jednostkę 1.8 TSI/2.0 TSI VW EA888.

Jeżeli jesteś zainteresowany podobną modyfikacją swojego samochodu – koniecznie się z nami skontaktuj. Fachowo doradzimy najlepsze rozwiązanie, przedstawimy możliwości oraz wycenimy poszczególne warianty. Nie zwlekaj!
info@baq-garage.pl
+48 500-569-975

Złoty polski
Euro