Historia tego kontrowersyjnego modelu rozpoczęła się w 2007 roku, gdy na rynek trafiła pierwsza generacja X-piątki ze ściętym dachem. Można powiedzieć, że prekursorem tego trendu nie było BMW, lecz Mercedes kilka lat wcześniej prezentując wówczas CLSa. Dla wielu już pierwszy krok bawarskiego producenta był trudny do przełknięcia – wszak X5 mocno odchodziło od kanonu z jakiego słynęło BMW do przełomu XX i XXI wieku. X6, czyli SUV w stylu coupe wniosło sporo świeżości na rynek. BMW wstrzeliło się w idealny moment. SUV-y stawały się coraz popularniejszymi samochodami. Jednocześnie klienci zrobili się naprawdę wymagający i oczekiwali czegoś więcej niż dużego pudła na czterech kołach.

Trzecia generacja (G06) trzyma się sprawdzonej koncepcji, choć tak naprawdę po raz pierwszy wprowadza duże zmiany w wyglądzie auta. Duże nerki doskonale znamy już z X5 (G05), i o ile pierwsza i druga generacja X6 były do siebie względnie zbliżone, zwłaszcza formą tylnych świateł tak nowy model nawiązuje stylistycznie do sportowych modeli, z Serią 8 na czele. Wąskie lampy z tyłu i rejestracja przeniesiona na zderzak w bezpośredni sposób nawiązują do tego auta. Sprawiło to też, że tylna część auta jest dużo bardziej masywna wizualnie.

Oznaczenie handlowe M50i to podwójnie doładowane, benzynowe V8 o pojemności 4,4 litra i mocy 530KM. Jednostka napędowa N63 jest „cywilnym” odpowiednikiem S63, stosowanego min. w M5 (F90). Mimo tak potężnego silnika, brzmienie fabrycznego wydechu jest mocno ograniczone. Rozwiązaniem okazał się aktywny układ wydechowy cat-back Baq Exhaust, rozpoczynający się za fabrycznymi katalizatorami. Brzmienie nowego w obu trybach z zwłaszcza w trybie sport/sport+ zmieniło się nie do poznania. Zachowanie fabrycznych katalizatorów w pewnym stopniu ogranicza potencjał nowego układu wydechowego, jednak pozwala na zachowanie homologacji samochodu, co w przypadku tak świeżego samochodu jest konieczne. Jednak zawsze istnieje możliwość rozbudowy systemu o komplet wysoko przepustowych downpipe.

Pełna specyfikacja układu wydechowego Baq Exhaust:
– środkowa sekcja wydechu w wersji nierezonowanej,
– końcowa sekcja wydechu w wersji aktywnej, wraz z adaptacją fabrycznego sterowania trybem pracy układu wydechowego,
– końcówki zostały dostosowane pod fabryczne maskownice układu wydechowego wyprowadzone w tylnym zderzaku.
Na życzenie Klienta, nowy układ wydechowy został w pełni zintegrowany pod fabryczny sterownik zarządzający pracą klap w zależności od wybranego trybu jazdy oraz obciążenia pod którym pracuje silnik.

Identyczna modyfikacja może zostać przeprowadzona w:

– BMW X5 50i (G05),
– BMW X6 50i (G06),
– BMW X7 50i (G07),
– BMW 550ix (G30, G31),
– BMW 850ix (G14, G15, G16),
– BMW 750ix (G11, G12),
– BMW M5 / M5 Competition (F90),
– BMW M8 / M8 Competition (F91, F92, F93),
– BMW X5 M / X5 M Competition (F95),
– BMW X6 M / X6 M Competition (F96).

Jeżeli jesteś zainteresowany podobną modyfikacją swojego samochodu – koniecznie się z nami skontaktuj. Fachowo doradzimy najlepsze rozwiązanie, przedstawimy możliwości oraz wycenimy poszczególne warianty. Nie zwlekaj!
info@baq-garage.pl
+48 500-569-975