BMW M5 o oznaczeniu kodowym F90 na pierwszy rzut oka wyraźnie daje do zrozumienia z jaką odmianą mamy do czynienia. Masywne przetłoczenia, wyraziste zderzaki oraz tłuste poszerzenia w połączeniu z karbonowymi elementami łatwo pozwala odróżnić tę odmianę od standardowych, korporacyjnych 520d. Czym tak naprawdę różni się wersja Competition od standardowej M5-ki? Przede wszystkim samochód ten dostał o 25 KM więcej – moment obrotowy jest identyczny w obydwu wariantach. Zawieszenie jest też tutaj obniżone o 8 mm oraz wyposażone w sztywniejsze stabilizatory, co ma poprawić prowadzenie i zachowanie auta. Co ciekawe mało kto decyduje się na zakup standardowej wersji tego modelu. Niemal wszystkie egzemplarze wyjeżdżające z salonów BMW to właśnie wersja Competition. Nic więc dziwnego, że wariant ten debiutuje w każdym modelu M od razu przy prezentacji „bazowego” wariantu.

Pod maską, podobnie jak w poprzedniku (F10) pracuje jednostka S63, będąca wyczynowym odpowiednikiem N63. Oznacza to podwójnie doładowane V8 o pojemności 4.4 litra. W widocznej na zdjęciach odmianie Competition do dyspozycji kierowcy zostaje przekazane 625KM oraz 750Nm. Pierwszy raz w historii modelu wprowadzono seryjny napęd na cztery koła, pracujący w trzech trybach: 2WD, 4WD oraz 4WD Sport. Domyślnie moc przekazywana jest na wszystie koła, jednak zaawansowany xDrive wyróżnia się możliwością odpięcia przedniej osi i przeistoczenie auta w pełnoprawnego tylnonapędowca. Jest to jednak równoznaczne z rezygnacją z ESP. Zasadniczo ma to sens, bowiem tryb 2WD powstał w jednym celu – smażenia kapci i latania bokiem najdłużej jak się da.

Mimo tego że Competition wyróżnia się mniej restrykcyjnym wydechem, dla Właściciela okazało się to niewystarczające. Rozwiązaniem okazał się aktywny układ wydechowy cat-back Baq Exhaust, rozpoczynający się za fabrycznymi katalizatorami. Brzmienie nowego w obu trybach z zwłaszcza w trybie sport/sport+ zmieniło się nie do poznania. Zadbaliśmy również o stronę estetyczną – fabryczne końcówki o średnicy 85mm ustąpiły miejsca końcówkom karbonowym o średnicy 105mm. Zachowanie fabrycznych katalizatorów w pewnym stopniu ogranicza potencjał nowego układu wydechowego, jednak pozwala na zachowanie homologacji samochodu, co w przypadku tak świeżego samochodu jest konieczne. Jednak zawsze istnieje możliwość rozbudowy systemu o komplet wysoko przepustowych downpipe.

Montaż układu wydechowego cat-back Baq Exhaust nie powoduje utraty gwarancji producenta pojazdu. Przy montażu nie jest wymagana jakiekolwiek ingerencja w konstrukcję samochodu. W każdej chwili istnieje możliwość bezinwazyjnego powrotu do serii – zabieg jest w pełni odwracalny. Wydech został zaadoptowany pod fabryczny sterownik zarządzający pracą klap w zależności od wybranego trybu jazdy oraz obciążenia pod którym pracuje silnik.

Pełna specyfikacja układu wydechowego Baq Exhaust:
– środkowa sekcja wydechu w wersji nierezonowanej,
– końcowa sekcja wydechu w wersji aktywnej, wraz z adaptacją fabrycznego sterowania trybem pracy układu wydechowego,
– cztery karbonowe końcówki układu wydechowego o średnicy 4″.

Identyczna modyfikacja może zostać przeprowadzona w:
– BMW M5 / M5 Competition (F90),
– BMW M8 / M8 Competition (F91, F92, F93),
– BMW X5 M / X5 M Competition (F95),
– BMW X6 M / X6 M Competition (F96),
– BMW 550ix (G30, G31),
– BMW 850ix (G14, G15, G16),
– BMW 750ix (G11, G12),
– BMW X5 50i (G05),
– BMW X6 50i (G06),
– BMW X7 50i (G07).
W celu ustalenia szczegółów, koniecznie się z nami skontaktuj.