Kolejne BMW M2 w naszej firmie. Tym razem egzemplarz wykończony w Srebrnym Hockheim, jednym z czterech dostępnych w tym modelu. W przeciwieństwie do poprzedniego polakierowanego w Sunset Orange, ten został skonfigurowany z automatyczną skrzynią biegów. Czym tak naprawdę różni się wersja Competition od standardowej M2-jki? Przede wszystkim jednostką napędową – pracuje tu silnik S55, będący ewolucją N55 stosowanego w min. zwykłej M2 czy 335i/435i. Osiąga tu moc na poziomie 410KM, jednak niczym nadzwyczajnym są egzemplarze z mocno obłożoną „piątką z przodu”. Na marginesie dopowiemy, że S55 stosowany był również w M3 F80 czy M4 F82/F83.

Naszym zadaniem było wykonanie końcowej sekcji układu wydechowego w wersji aktywnej, wraz z adaptacją nowego układu pod fabryczny sterownik zarządzający pracą klap w zależności od wybranego trybu jazdy oraz obciążenia pod którym pracuje silnik. Zachowanie fabrycznych elementów związanych z ekologią takich jak katalizatory czy filtry GPF/OPF w pewnym stopniu ogranicza potencjał nowego układu wydechowego, jednak pozwala na zachowanie homologacji samochodu, co w przypadku tak świeżego samochodu jest konieczne. Jednak zawsze istnieje możliwość rozbudowy systemu o komplet wysoko przepustowych downpipe oraz o środkową sekcję. Na zdjęciach widoczny jest układ zakończony polerowanymi końcówkami o średnicy 4″ (101mm), jednak finalnie końcówki zostały zastąpione karbonowymi – doskonale komponującymi się z akcesoryjnym dyfuzorem oraz dokładkami.

Wprawne oko zauważy nietypową konstrukcję układu wydechowego – nie boimy się szukać i wprowadzać innowacji w tworzonych przez nas produktach. Poza znacznie poprawionym brzmieniem i mniejszą wagą względem fabrycznego układu zyskaliśmy również rewelacyjny wygląd.

Brzmienie wydechu mówi samo za siebie. Modyfikacja może zostać przeprowadzona w dowolnym samochodzie z silnikiem S55:
– BMW M2 (F87) Competition,
– BMW M2 (F87) CS,
– BMW M3 (F80),
– BMW M3 (F80) Competition,
– BMW M3 (F80) CS,
– BMW M4 (F82/F83),
– BMW M4 (F82/F83) Competition,
– BMW M4 (F82) CS,
– BMW M4 (F82) GTS,
– BMW M4 (F82) DTM Champion Edition.

Zdjęcie główne, źródło: www.bmw.de

Euro