Powszechnie wiadomo, że na początku XXI wieku Porsche borykało się z problemami finansowymi. Niewielki wolumen sprzedaży 911, czy świeżego wówczas Boxstera przy jednoczesnych coraz większych kosztach nie pozwalał myśleć o płynności finansowej marki w dłuższej perspektywie czasu.

Debiutujący w 2002 roku Cayenne pierwszej generacji szokował fanów marki kojarzących tego producenta wyłącznie ze sportowymi modelami a motoryzacyjni puryści nie kryli oburzenia. Szybko jednak okazało się, że projekt Colorado, będący wspólnym dziełem Porsche i VW, jest strzałem w dziesiątkę. Zarówno Volkswagen Touareg, jak i Cayenne z miejsca stały się hitami sprzedaży, przyciągając klientów, którzy dotychczas nie brali pod uwagę produktów tych marek. Warto nadmienić, iż w przeciągu 18 lat od rozpoczęcia produkcji Porsche świętowało jubileusz powstania egzemplarza numer 1.000.000, w przypadku 911 na osiągnięcie tej wartości czekaliśmy ponad pół wieku.

Do naszej siedziby trafił Cayenne trzeciej generacji, produkowanej od 2017 roku. Trzy generacje tego bestsellera są do siebie wizualnie dość podobne, jednak obecnie produkowany model wyróżnia pas świetlny z tyłu samochodu poprowadzony przez całą szerokość. Pod maską tego egzemplarza trafiła trzylitrowa, sześciocylindrowa jednostka VW EA839 o mocy 250kW (340KM). Mimo że to podstawowy silnik w gamie tego modelu, zapewnia więcej niż wystarczające osiągi.

Jednak jak na produkt tej marki brzmienie fabrycznego wydechu było dość mocno niezadowalające. Rozwiązaniem tego problemu okazała się końcowa sekcja układu wydechowego Baq Exhaust w wersji aktywnej, zakończona czterema karbonowymi końcówkami o średnicy 4″ (101mm). Poprawiliśmy brzmienie oraz estetykę przy jednoczesnym utrzymaniu gwarancji/homologacji producenta samochodu – wszystkie elementy odpowiedzialne za ekologię pozostały na swoim miejscu. Na życzenie Klienta, nowy układ wydechowy został w pełni zintegrowany z fabrycznym systemem sterowania zaworami wydechu.

Pełna specyfikacja układu wydechowego Baq Exhaust:
– początkowa sekcja wydechu OEM (fabryczny katalizator/filtr GPF),
– środkowa sekcja wydechu OEM,
– końcowa sekcja wydechu w wersji aktywnej, wraz z adaptacją fabrycznego sterowania trybem pracy układu wydechowego,
– cztery karbonowe końcówki układu wydechowego z pogrubioną ścianką boczną o średnicy 4″ (101mm).

Identyczna modyfikacja może zostać przeprowadzona w innych samochodach wyposażonych w jednostkę napędową VW EA839 (3.0 TFSI):
– Porsche Cayenne 3.0 TFSI,
– Porsche Cayenne Coupe 3.0 TSI,
– Porsche Panamera 3.0 TFSI,
– Porsche Panamera Sport Turismo 3.0 TFSI,
– Porsche Macan S 3.0 TFSI,
– Porsche Macan GTS 3.0 TFSI
– Audi S4 B9,
– Audi S5 F5,
– Audi SQ5 FY,
– Audi A6 C8 3.0 TFSI,
– Audi A7 C8 3.0 TFSI,
– Audi A8 D5 3.0 TFSI,
– Audi Q7 3.0 TFSI,
– Audi Q8 3.0 TFSI,
– Volkswagen Touareg III 3.0 TFSI

Jeżeli jesteś zainteresowany podobną modyfikacją swojego samochodu – koniecznie się z nami skontaktuj. Fachowo doradzimy najlepsze rozwiązanie, przedstawimy możliwości oraz wycenimy poszczególne warianty. Nie zwlekaj!
info@baq-garage.pl
+48 500-569-975

Złoty polski
Euro