Cayman to stosunkowo świeży temat w gamie producenta z Zuffenhausen. Pierwsza generacja zadebiutowała w 2005 roku. Najważniejszą różnicą w stosunku do swojego legendarnego brata jest położenie silnika – w 911 umiejscowiony jest za tylną osią, w Caymanie/otwartym Boxsterze centralnie, tuż za plecami. Druga, prezentowana na zdjęciach generacja zaprezentowana została w 2012 roku, jednak na torową wersję GT4 trzeba było poczekać do 2015 roku.

Wolnossący silnik o pojemności 3.8 litra i mocy 385KM pochodzi z Carrery S (991.1). W Caymanie jest odwrócony o 180 stopni, tak by skrzynia biegów znajdowała się za, a nie przed silnikiem. Również przednie zawieszenie pochodzi z 911 – torowej odmiany GT3, tylne natomiast to autorska konstrukcja dedykowana do tej odmiany. 6-biegowy, klasyczny manual pochodzi z Caymana GTS – stanowi jedyną możliwość. Wyposażonego go jednak w dodatkowe funkcje, jak launch control czy automatyczny międzygaz (rev-matching) podczas redukcji. To duża ciekawostka – zarówno GT3 jak i GT3 RS (991.1) były dostępne tylko z PDK (Porsche Doppelkupplung). Poza tym, oczywiście przeprowadzono zmiany w stylistyce – większe wloty powietrza, lotka na tylnej klapie, seryjne dwudziestki.

Seryjny układ wydechowy w tym egzemplarzu został zastąpiony kompletnym układem wydechowym Baq Exhaust, zawierającym komplet kolektorów wydechowych. Samochód seryjne dysponuje możliwością regulacji głośności układu wydechowego – nowy układ wydechowy został w pełni zaadoptowany pod to rozwiązanie. W stosunku do serii zyskaliśmy nie tylko poprawiony dźwięk, ale i redukcję masy.

Pełna specyfikacja układu wydechowego:

  • kolektory wydechowe hi-flow, o zwiększonym przepływie spalin względem seryjnych,
  • układ wydechowy w wersji aktywnej, wraz z adaptacją fabrycznego sterowania pomiędzy trybami pracy wydechu,
  • dwie karbonowe końcówki układu wydechowego o średnicy 4″ (101mm).

FILM

W 982, czyli modelu po liftingu w dalszym ciągu pozostawiono możliwość wyboru jednostek wolnossących: GTS, GT4 oraz Spyder. Jednak, wg niektórych nowe 4.0 nie wkręca się na obroty tak ochoczo, jak 3.8. Ze względu na normy emisji spalin wprowadzono np. dłuższe przełożenia. Nie musimy wspominać również wspominać o fabrycznych GPF-ach. Może się okazać, że GT4 (981) pod względem wrażeń z jazdy było najbardziej „czystym”, purystycznym i naturalnym Porsche w historii. Podobne określenia dotyczą M2 (F87)., które jest uważane za najlepszą Mkę wszech czasów. Nie zawsze 600KM, napęd na 4 koła i ultraszybki automat zapewniają to, czego można oczekiwać od motoryzacji.

Inne relacje które mogą Cię zainteresować:
https://baq-garage.pl/porsche-911-gt3-991-2-baq-exhaust/
https://baq-garage.pl/bmw-m2-competition-baq-exhaust/

Euro