Kolejny Mercedes-Benz z V8 pod maską trafił do Baq Exhaust na modyfikację fabrycznego układu wydechowego. Tym razem dość rzadki model na polskich ulicach – najbardziej luksusowy SUV producenta ze Stuttgartu, czyli GL drugiej generacji (X166) sprzed liftingu. Pod maską pracuje benzynowe V8 Biturbo M278 o pojemności 4663 cm³ i mocy maksymalnej 435KM. Wartości więcej niż wystarczające w rodzinnym autobusie mogącym zmieścić na pokładzie nawet do 7 osób.

Niewystarczające jednak okazało się brzmienie samochodu a właściwie jego brak – słyszalny szum turbosprężarek skutecznie zagłuszał dźwięk ośmiu cylindrów. Naszym zadaniem było wykonanie końcowej sekcji układu wydechowego w wersji aktywnej, ze zdalnie sterowanymi przepustnicami Valvetronic. Usunęliśmy również środkowy tłumik/rezonator. Nowy układ wydechowy wykorzystuje fabryczne końcówki układu wydechowego.

Całość prezentuje się bardzo niepozornie aż do chwili odpalenia silnika. Ze względu na wzorowe wyciszenie kabiny, w czasie jazdy samochodem w cichym trybie pracy wydechu jest praktycznie równie cicho jak przy seryjnym wydechu. Jednak zmodyfikowany układ wydechowy w głośnym trybie pracy wydobywa fantastyczny, głęboki pomruk widlastej ósemki przy otwartych zaworach. Priorytetem Właściciela było zachowanie pełnej homologacji na samochód – z tego powodu fabryczne katalizatory pozostały na swoich miejscach.

Identyczna modyfikacja może zostać przeprowadzona w dowolnym Mercedesie z benzynowym silnikiem V8:
– Mercedes C63 AMG,
– Mercedes E500/E550,
– Mercedes E63 AMG,
– Mercedes CLS500/CLS550,
– Mercedes CLS63 AMG,
– Mercedes S500/S550,
– Mercedes S63 AMG,
– Mercedes CL500/CL550,
– Mercedes CL63 AMG,
– Mercedes SL500/SL550,
– Mercedes SL63 AMG,
– Mercedes ML500/ML550,
– Mercedes ML63 AMG,
– Mercedes GL500/GL550,
– Mercedes GL63 AMG,
– oraz innych.
W celu ustalenia szczegółów – koniecznie się z nami skontaktuj!

Inne relacje które mogą Cię zainteresować:

Euro