Kolejny egzemplarz W212/S212/C207 w naszej siedzibie – tym razem nietypowa konfiguracja, bo V8 Biturbo (M278) w przed liftowym nadwoziu. Naszym zadaniem było wykonanie kompletu aktywnych końcowych tłumików, wykorzystujących fabryczne końcówki w tylnym zderzaku wraz z modyfikacją środkowej sekcji obejmującą montaż x-pipe oraz usunięcie środkowych rezonatorów.

Całość prezentuje się bardzo niepozornie aż do chwili odpalenia silnika. Ze względu na wzorowe wyciszenie kabiny, w czasie jazdy samochodem w cichym trybie pracy wydechu jest praktycznie równie cicho jak przy seryjnym wydechu. Jednak zmodyfikowany układ wydechowy w głośnym trybie pracy wydobywa fantastyczne, głębokie brzmienie widlastej ósemki przy otwartych zaworach. Priorytetem Klienta było zachowanie homologacji na samochód – z tego powodu fabryczne katalizatory pozostały na swoich miejscach.

Po modyfikacji wydechu fabryczne 408KM i 600Nm zostało zamienione na 467KM i 700Nm. Takie wartości w pełnoprawnym daily muszą robić wrażenie.

Złoty polski
Euro