Trzecia „X-szóstka” (G06) trzyma się doskonale sprawdzonej przez swoich poprzedników koncepcji, choć tak naprawdę po raz pierwszy wprowadza duże zmiany w wyglądzie auta. Duże nerki doskonale znamy już z X5 (G05), i o ile pierwsza oraz druga generacja X6 były do siebie względnie zbliżone, zwłaszcza formą tylnych świateł tak nowy model nawiązuje stylistycznie do sportowych modeli, z Serią 8 na czele. Wąskie lampy z tyłu i rejestracja przeniesiona na zderzak w bezpośredni sposób nawiązują do tego auta. Sprawiło to też, że tylna część auta jest dużo bardziej masywna wizualnie.

Pod maską niniejszego egzemplarza pracuje benzynowa jednostka B58 o oznaczeniu handlowym 40i. Przekłada się to na sześć cylindrów wspomaganych turbosprężarką typu twin-scroll. Silnik generuje 340KM (w zakresie 5000-6500 obr/min) i 500Nm (w zakresie 1600-4500 obr/min). Ciekawostką może być fakt iż „kręci się” aż do 7000 obr/min i jest montowany również w nowej Toyocie Suprze – wszak Toyota opracowała ten model właśnie we współpracy z BMW. B58 to następca dobrze znanego i równie udanego N55.
W samochodzie zainstalowaliśmy nową, końcową sekcję układu wydechowego axle-back. Zachowanie fabrycznego katalizatora/filtra cząstek stałych OPF/GPF w pewnym stopniu ogranicza potencjał nowego układu wydechowego, jednak pozwala na zachowanie homologacji samochodu, co w przypadku tak świeżego samochodu jest konieczne. Jednak zawsze istnieje możliwość rozbudowy systemu o komplet wysoko przepustowych downpipe oraz o środkową sekcję układu.

Pełna specyfikacja układu wydechowego Baq Exhaust:
– początkowa sekcja wydechu OEM (fabryczne katalizatory),
– środkowa sekcja wydechu OEM (fabryczne filtry GPF),
– końcowa sekcja wydechu w wersji aktywnej, wraz z adaptacją fabrycznego sterowania trybem pracy układu wydechowego,
– końcówki zostały dostosowane pod fabryczne maskownice układu wydechowego wyprowadzone w tylnym zderzaku.

Identyczna modyfikacja może zostać przeprowadzona w dowolnym BMW z silnikiem B58:
– F20/F21 M140i,
– F22/F23 M240i,
– F30/F31/F34 340i,
– G20/G21 M340i,
– F32/F33/F36 440i,
– G22/G23 M440i,
– G30/G31 540i,
– G32 640i,
– G11/G12 740i,
– G14/G15/G16 840i,
– G01 X3 M40i,
– G02 X4 M40i,
– G05 X5 40i,
– G06 X6 40i,
– G07 X7 40i,
– G29 Z4 M40i,
oraz w Toyota Supra J29.

Jeżeli jesteś zainteresowany podobną modyfikacją swojego samochodu – koniecznie się z nami skontaktuj. Fachowo doradzimy najlepsze rozwiązanie, przedstawimy możliwości oraz wycenimy poszczególne warianty. Nie zwlekaj!
info@baq-garage.pl
+48 500-569-975

Euro