Historia mocnych Lexusów z silnikami V8 o pojemności 5.0 litrów, zaczęła się od modelu ISF w 2009 roku. Po zakończeniu produkcji ISF, Lexus nie zdecydował się na kontynuowanie linii F w małych sedanach, a postanowił rozdzielić linię modelową na większego sedana – GSF i podobnej wielkości coupe – RCF. O ile GSF był dużą limuzyną, nastawioną na komfort i osiągi, o tyle RCF miał przede wszystkim oprócz znakomitych osiągów, robić mega wrażenie wyglądem. Po liftingu na szczycie gamy modelowej pojawił się właśnie on – Track Edtion. Dostępny wyłącznie w 3 kolorach nadwozia (czarnym, szarym i białym), lżejszy, sprawniejszy i bardziej hardcorowy od wszystkich dotychczasowych RCF’ów.

Auto zostało poddane fabrycznemu tuningowi we współpracy z zespołami wyścigowymi Lexusa, startującymi w seriach GT i IMSA. Najważniejsze zmiany dotyczą aerodynamiki zarówno w przedniej jak i tylnej części auta. Ogromny splitter przedni oraz progi stabilizują auto w zakrętach i zwiększają docisk przedniej części auta, co poprawia przyczepność. Ogromne tylne skrzydło pozwoliło na wygenerowanie dodatkowych 26kg docisku ponad to co zapewnie aktywny tylny spoiler w standardowej odmiany RCF. Track Edition waży około 80kg mniej od standardowej wersji, głównie za sprawą redukcji masy na elementach nieresorowanych – koła, półosie czy hamulce.

W silniku raczej kosmetyczne zmiany pozwoliły na uzyskanie 464KM i momentu obrotowego 520Nm co zapewnia przyspieszenie do 100 km/h w 4.3 sekundy i prędkość maksymalną na poziomie 270 km/h ograniczoną elektronicznie. Skrzynia biegów została doposażona w funkcję „Launch Control”, która pozwala na podbicie obrotów silnika przy ruszaniu – tzw. procedura startu. Fabryczna środkowa sekcja w tej odmianie została wykonana z tytanu przez co końcowe tłumiki wykonane ze stali kwasoodpornej można było bezinwazyjnie zamienić na nową końcową sekcję wydechu Baq Exhaust. Takie rozwiązanie zapewnia możliwość powrotu do seryjnego wydechu bez konieczności cięcia oraz wspawywania.

Pełna specyfikacja układu wydechowego Baq Exhaust:
– seryjna początkowa sekcja układu wydechowego z katalizatorami,
– seryjna środkowa sekcja układu wydechowego zawierająca filtry cząstek stałych GPF oraz tłumik środkowy,
– końcowa sekcja wydechu Baq Exhaust w wersji aktywnej,
– cztery owalne końcówki układu o rozmiarze 120×80 mm.

film

Jeżeli jesteś zainteresowany podobną modyfikacją swojego samochodu – koniecznie się z nami skontaktuj. Fachowo doradzimy najlepsze rozwiązanie, przedstawimy możliwości oraz wycenimy poszczególne warianty. Nie zwlekaj!
info@baq.pl +48 500 569 975

Złoty polski
Euro