

Wolnossące V12 z napędem na tylną oś. Czego więcej można oczekiwać od motoryzacji? Ferrari od wielu lat bez wątpienia mogło pochwalić się jednymi z najpiękniejszych Gran Turismo na rynku. Zgodnie z samą nazwą modelu, samochód jest super szybki: 800KM mocy i 718Nm momentu obrotowego pozwala na osiągnięcie pierwszej setki w zaledwie 2,8 sekundy, natomiast prędkość maksymalna tego modelu to 340 km/h. Ostatecznie sercem tego samochodu jest rozwinięcie silnika z Ferrari Enzo. Widlastą V12 sparowano tutaj z automatyczną skrzynią biegów o siedmiu przełożeniach. Zachowanie w zakrętach poprawia tutaj układ tylnych kół skrętnych. To pierwszy model tego producenta który korzysta z elektrycznego wspomagania kierownicy.









Ten egzemplarz został przez nas wyposażony w kompletny układ wydechowy. Życzenie Właściciela było tylko jedno: ma brzmieć jak F1. Oczywiście F1 z początku lat ’90, bo współczesnym bolidom w kwestii bliżej do elektryków. Dalsza część układu (cat-back) zawierająca x-pipe została wykonana w całości z tytanu. Jest lżejszy od stali o około 45%, wykazując przy tym większą wytrzymałość mechaniczną. Układ wydechowy został zaadaptowany pod fabryczny sterownik – współpracuje z trybami jazdy samochodu wybieranymi za pomocą Manettino. Modyfikacja zaprezentowana w niniejszej realizacji jest bezinwazyjna, w pełni odwracalna – zawsze istnieje możliwość powrotu do seryjnego wydechu bez przeróbek oraz dodatkowych ingerencji np. w sterownik samochodu.









Zestaw fabrycznych katalizatorów wraz z filtrami cząstek stałych GPF / OPF został zastąpiony downpipe’ami free-flow (bez sportowych katalizatorów) wykonanymi ze stali kwasoodpornej. Ten materiał lepiej sprawdza się w początkowej sekcji wydechu (gdzie temperatury spalin są najwyższe) ze względu na większą plastyczność. Jest bardziej odporny na częste nagrzewanie się do wysokich temperatur i schładzanie. Zestaw downpipe został zabezpieczony osłonami termicznymi które są właściwie zabezpieczone przed rozszerzalnością cieplną stali (przy kurczeniu się rur nie pękają). Montaż downpipe free-flow w tym modelu nie powoduje włączenia się check engine.






Pełna specyfikacja układu wydechowego Baq Exhaust:
– zestaw wysoko przepustowych downpipe free-flow z osłonami termicznymi,
– środkowa sekcja wydechu zawierająca x-pipe wyrównujący ciśnienie spalin pomiędzy dwoma rzędami,
– końcowa sekcja wydechu w wersji aktywnej zachowująca fabryczne sterowanie,
– układ wydechowy wykorzystuje fabryczne końcówki w zderzaku.
Jeżeli jesteś zainteresowany podobną modyfikacją swojego samochodu – koniecznie się z nami skontaktuj. Fachowo doradzimy najlepsze rozwiązanie, przedstawimy możliwości oraz wycenimy poszczególne warianty. Nie zwlekaj!
info@baq.pl
+48 500-569-975
Bonusowo: kilka zdjęć z 12-cylindrowym serduszkiem na wierzchu:



