Fantastyczna 2,5-litrowa jednostka o pięciu „garach”, która gościła w drugiej generacji Focusa, zarówno w wersji ST, jak i RS, w trzeciej generacji została wyparta przez czterocylindrowe silniki o pojemnościach kolejno 2,0 oraz 2,3 litra. Dziś weźmiemy pod lupę ten pierwszy, rozwijający solidne 250 koni mechanicznych, czyli o równą „setkę” mniej od tego umieszczonego pod maską Focusa RS.

Klient zdecydował się na układ wydechowy cat-back (rozpoczynający się za fabrycznym katalizatorem) w wersji nierezonowanej – czyli bez środkowego tłumika. Taka specyfikacja pozwoliła uzyskać przyjemny, nienarzucający się dźwięk przy jednoczesnym zachowaniu pełnej homologacji oraz gwarancji producenta. Wydech został dostosowany do fabrycznej końcówki wydechu o nietypowym kształcie, która została wypolerowana.

Układ wydechowy dostępny w ofercie naszego Sklepu Internetowego:

Euro