BMW Z3 Coupe. Produkcję rozpoczęto w 1999r. a powstało w zaledwie 6995 sztukach, łącząc doskonałe sportowe geny BMW z odważną stylizacją. Teoretycznie bardziej praktyczne niż roadster który zadebiutował trzy lata wcześniej, równocześnie wraz z premierą Golden Eye, oferujące więcej miejsca w bagażniku, a jednak sprzedane w dziesięciokrotnie mniejszej liczbie egzemplarzy niż roadster. Dlaczego? Ano dlatego, że oferowane było wyłącznie z najmocniejszymi silnikami, które mają swoje potrzeby. I potrzeby te negatywnie odciskały się na portfelach właścicieli BMW. Nasz egzemplarz posiada rzędowy, sześciocylindrowy silnik o pojemności 2,8 litra i mocy maksymalnej oscylującej około 190KM.

Powstało na bazie dobrze znanej serii 3 E36, część elementów zaczerpnięto też z E30. Dzięki temu samochód rewelacyjnie się prowadzi. Kierowca usadzony niemal na tylnej osi mając tu do dyspozycji wyłącznie 6-cylindrowe jednostki mógł poczuć radość z jazdy zdecydowanie mocniej, niż w jakimkolwiek innym modelu z ówczesnej oferty BMW.  Stylistyka nadwozia wciąż może się podobać. Zwłaszcza długa maska i krótkie zwisy sprawiają iż samochód po ponad 20 latach od premiery wciąż przyciąga wzrok. Ciasne i proste wnętrze nie pozostawia złudzeń – to prawdziwy sportowiec, w którym cel osiągnięto, nie stosując żadnych kompromisów. Swoboda ruchów kierowcy jest mocno ograniczona, a na skromnej desce rozdzielczej próżno szukać elektronicznych pomocników (kontrola trakcji pojawiła się dopiero pod koniec produkcji). Ma się jednak niezwykłe poczucie jedności z samochodem i możliwość błyskawicznego wyczuwania jego zachowań, co właśnie w tym przypadku jest szczególnie pożądane.

Nasz układ wydechowy Baq Exhaust dodatkowo wzmacnia doznania związane z prowadzeniem tego niezwykłego samochodu oraz wydobywa co najlepsze z rzędowej szóstki. Dodatkowo dyskretna, podwójna końcówka wydechu sprawa iż „beemka” przywodzi na myśl klasę i elegancję. Pełna fotogaleria poniżej, natomiast na końcu kilka bonusowych zdjęć.

 

Euro