Trzecia generacja A3 oznaczona kodem fabrycznym 8V została zaprezentowana podczas Geneva Motor Show w marcu 2012 roku. Samochód został zbudowany na platformie MQB Volkswagena. Sprzedaż wersji 3-drzwiowej rozpoczęła się jeszcze w tym samym roku, a wersji 5-drzwiowej Sportback, w roku 2013.

W stosunku do poprzednich generacji, auto zmieniło się nie tylko zewnętrznie, ale zastosowano w nim szereg nowych rozwiązań technicznych, m.in. system Cylinder on Demand odłączający dwa z czterech cylindrów w przypadku niskiego obciążenia silnika. Stosowana przez Audi technika konstrukcji, wykorzystująca bardzo lekkie materiały, sprawia, że waga wersji trzydrzwiowej modelu jest bardzo niska – w porównaniu do poprzednika A3 III jest o 80 kilogramów lżejsze. W nowym modelu zaprezentowano również innowacyjne systemy wspomagania kierowcy. Należą do nich m.in. radarowy tempomat adaptacyjny, asystent zmiany pasa ruchu (Audi side assist), asystent toru jazdy (Audi active lane assist), system rozpoznawania znaków drogowych czy system bezpieczeństwa (Audi pre sense basic). Samochód wyposażono także w rozbudowaną gamę systemów Infotainment

W połowie 2016 roku na polskim rynku zadebiutowało A3 po zmianach produktowych. Zmienił się projekt pasa przedniego oraz kształt tylnych reflektorów, dodano nowe wzory felg, a także 5 nowych kolorów nadwozia. We wnętrzu uproszczono obsługę systemu multimedialnego MMI oraz dodano możliwość zamówienia cyfrowych wskaźników (tzw. Audi virtual cockpit – rozwiązania, które wcześniej pojawiło się w wyższych modelach Audi). W A3 po faceliftingu pojawiły się też nowe systemy asystujące, w tym emergency assist, potrafiący samodzielnie zatrzymać samochód po wykryciu braku reakcji ze strony kierowcy. W palecie silników zadebiutowała 3-cylindrowa jednostka 1,0 TFSI, generująca moc 115 KM i moment 200 Nm. Sportowa wersja S3 po faceliftingu zyskała 10 KM (moc wzrosła z 300 do 310 KM). Po wprowadzeniu nowych wymogów dotyczących emisji spalin, wersja utraciła dodatkowe 10 KM. Wersje wyposażone w obowiązkowy filtr cząstek stałych posiadają po liftingu 300 KM.

Pełna specyfikacja układu wydechowego cat-back Baq Exhaust: 
– fabryczna początkowa sekcja wydechu z katalizatorem, 
– środkowa sekcja układu w wersji aktywnej, 
– końcowa sekcja układu wydechowego w wersji rezonowanej, zakończona dwoma pogrubionymi końcówkami.

Jeżeli jesteś zainteresowany podobną modyfikacją swojego samochodu – koniecznie się z nami skontaktuj. Fachowo doradzimy najlepsze rozwiązanie, przedstawimy możliwości oraz wycenimy poszczególne warianty. Nie zwlekaj! 
info@baq-garage.pl 
+48 500-569-975