Volkswagen Passat 1.8 TSI | Baq Exhaust

CC, a właściwie Passat CC zadebiutował w 2008 roku jako bardziej elegancka i dynamiczna odmiana ówczesnego Passata B6. Auto powstało przede wszystkim po to, aby reprezentować Volkswagena w bardziej prestiżowych segmentach rynku. Choć wywodziło się z segmentu D, dla wielu klientów stanowiło realną alternatywę dla np. Audi A5.

Volkswagen oparł się modzie na sportowo wystylizowane sedany, przypominające swoim kształtem eleganckie Coupe. Pomysł chwycił na tyle, że Niemcy nie musieli martwić się o słabą sprzedaż. W 2012 roku zdecydowano się kontynuować życie modelu, przeprowadzając face lifting i zmieniając nazwę z Passat CC na po prostu CC.

W przedliftowym egzemplarzu wyposażonym w jednostkę 1.8 TSI wraz z manualną skrzynią biegów wykonaliśmy kompletny aktywny układ wydechowy rozpoczynający się bezpośrednio za turbosprężarką. Życzeniem Klienta był zakup dokładki tylnego zderzaka i wyprowadzenie wydechu po obu stronach zderzaka. Niestety, instalacja gazowa obecna w samochodzie uniemożliwiła nam dopasowanie właściwej (mniejszej) wnęki bagażnika z modelu R36 (VR6), przez co prawa strona wydechu ma nieco mniejszy tłumik niż lewa.

Dodatkowo zamontowaliśmy centralny intercooler oraz wykonaliśmy sztywny dolot powietrza TIP wraz z filtrem stożkowym. Czekamy na dalszą zabawę z modyfikacjami tego egzemplarza – w planach jest min. większa turbosprężarka.

Euro