Audi TT 8N 1.8T quattro | Baq Exhaust

Audi TT pierwszej generacji o oznaczeniu kodowym 8N weszło do sprzedaży w 1998 roku. Powszechnie wzbudziło uwagę ciekawą sylwetką, mechanicznie bazując na dobrze znanej mechanice z Volkswagena Golfa IV.

W naszej siedzibie taki samochód (z silnikiem o oznaczeniu BAM) przeszedł sporą metamorfozę:
– kompletny układ wydechowy turbo-back w wersji aktywnej,
– centralny intercooler FMIC,
– sztywny dolot powietrza TIP,
– nowy, równoodległościowy kolektor wydechowy, tzw „baran”,
– nowa turbosprężarka,
– wydajniejsze wtryskiwacze,
– inne, drobniejsze modyfikacje.

Lekki silnik i lekkie nadwozie, a do tego napęd na 4 łapy – świetna zabawa za kierownicą jest gwarantowana. Zwłaszcza w tak zmodyfikowanym egzemplarzu. Pomiar po strojeniu w DIGITUN wskazał ponad 350KM i 435Nm.

Seryjny układ wydechowy zastąpiliśmy rezonowanym kompletnym wydechem marki Baq Exhaust (wyposażonym w dwa tłumiki – środkowy oraz końcowy) w całości wykonanym ze stali kwasoodpornej. Zapewnia on możliwie najlepsze warunki przepływu spalin, nie ograniczając przy tym mocy. Poza brzmieniem, zyskaliśmy kilka kilogramów. Satynowe końcówki double-wall o średnicy 101mm doskonale komponują się do tego samochodu.