Czwarta generacja kompaktowego bestsellera Skody jest dostępna w sprzedaży od 2020 roku. Identycznie jak w przypadku poprzednich generacji, dzieli płytę podłogową z bliźniakami koncernu VAG: Audi A3, Seatem Leonem oraz królem tego segmentu – VW Golfem. Wizualnie, auto zostało upodobnione do większego SUPERBA.

W tym egzemplarzu postawiono na benzynową jednostkę 1.5 TSI EA211 evo, będącą rozwinięciem udanego 1.4 TSI rodziny EA211. Samochód rozwija solidne 150 koni mechanicznych. Napęd przekazywany jest na przednią oś za pomocą 6-stopniowego manuala. Osiągi do rodzinnego daily są więcej niż wystarczające – nieco ponad 8 sekund do 100km/h i prędkość maksymalna na poziomie 230km/h. Co ciekawe, dzięki obecności manualnej przekładni, nie ma tutaj charakterystycznego „zmulenia DSG”, które bardzo irytuje w nowych autach z grupy Volkswagena.

W Baq Exhaust samochód został uzbrojony w aktywny układ wydechowy cat-back, sterowany zdalnie z pilota. Wydech Baq Exhaust poza przyjemniejszym brzmieniem pozwoli także na optymalizację przepływu spalin w stosunku do seryjnego układu. Również estetyka mocno została – układ wydechowy został zakończony dwoma końcówkami z pogrubioną ścianką boczną o średnicy 3,5″ (89mm). Montaż cat-backa nie powoduje utraty gwarancji producenta / homologacji na samochód – wszystkie elementy związane z ekologią pozostają na swoim miejscu.

Identyczna modyfikacja może zostać przeprowadzona w dowolnym samochodzie z 1.5 TSI pod maską:
– Audi A3,
– Seat Leon,
– Volkswagen T-Roc,
– Volkswagen Golf,
– Volkswagen Passat
– Skoda Skala,
– Skoda Superb,
– Skoda Kodiaq,
– Skoda Karoq.

Euro