Mercedes E550 W212 | Baq Exhaust
Niemiecka taksówka? Typowy „dziadkowóz”? Nie tym razem! 😅😅 Słuszne skojarzenia z tym modelem nie są bezpodstawne, jednak nie w przypadku tego egzemplarza. Wyposażony w wolnossącą V8 (M273) o pojemności 5,5 litra i mocy 388KM niepozorny sedan stanowi entry-level do znacznie droższych w zakupie i eksploatacji odmian AMG. Co ciekawe, po liftingu w tej wersji wykorzystano silnik o mniejszej pojemności wspomagany dwoma turbosprężarkami który mimo większej mocy zapewnił nieco słabszy sprint od 0 do 100km/h.
Naszym zadaniem było wykonanie kompletu aktywnych końcowych tłumików, wykorzystujących fabryczne końcówki w tylnym zderzaku. Całość prezentuje się bardzo niepozornie aż do chwili odpalenia silnika. Nowa końcowa sekcja wydobywa z widlastej ósemki to co najlepsze już przy cichszych nastawach, nie wspominając już o niezwykle głębokim ryku przy otwartych zaworach.
Ten egzemplarz wrócił do nas ponownie w celu uzupełnienia układu wydechowego o x-pipe w miejsce fabrycznych rezonatorów oraz demontaż środkowego tłumika. Zajęliśmy się również instalacją nowych końcówek wydechu oraz dokładki tylnego zderzaka.