Produkowany od 2008 roku Dodge Challenger na dobre zakorzenił się w świadomości miłośników motoryzacji na całym globie. Jednak pod koniec 2014 roku, Dodge powalił świat na kolana wiadomością, iż od kolejnego roku modelowego (2015), wraz z liftingiem wprowadza do oferty najbardziej ekstremalną, 707-konną odmianę Hellcat, zastępującą SRT-8. Otrzymała ona nowy silnik Hemi, jednak o krótszym skoku tłoka oraz z dołożoną sprężarką mechaniczną IHI o podwójnym układzie śrubowym. Przełożyło się to na uzyskanie pojemności 6166 cm³, zamiast 6407 cm³. Moc samochodu wynosi 707 KM (527kW), maksymalny moment obrotowy 881 Nm, prędkość maksymalna to 320 km/h (199mph), a przyśpieszenie 0-100 km/h zajmuje 3,7 s. Napęd przekazywany jest na tylną oś za pomocą 6-biegowej skrzyni manualnej, lub 8-biegowego automatu produkcji ZF. Warto dodać, że jeżeli dwudrzwiowe nadwozie nie spełnia Twoich kryteriów a zależy Ci na ponad 700-konnym silniku – możesz zdecydować się na Chargera (sedana), Grand Cherokee (SUVa średniej wielkości), Durango (dużego SUVa) lub RAMa 1500 – czyli pick-up’a.
Jaskrawo-zielony lakier Sublime, mocno kojarzący się i nawiązujący do Verde Ithaca w połączeniu z poszerzeniami nadwozia (tzw. wide-body) nie pozwala na pozostanie anonimowym. W zachowaniu dyskrecji pomocny jest jednak aktywny układ wydechowy Cat-back Baq Exhaust, pozwalający na dopasowanie brzmienia układu wydechowego w zależności od potrzeb. Jak zawsze, do dyspozycji użytkownika są dwa tryby pracy: cichszy, gdy spaliny przepływają przez tłumiki końcowe oraz głośniejszy, tryb tzw. pełnego ognia. Zachowanie fabrycznych katalizatorów w pewnym stopniu ogranicza potencjał nowego układu wydechowego, jednak pozwala na zachowania pełnej homologacji oraz gwarancji na samochód – wszak mówimy o egzemplarzu z 2019 roku. Fabryczne, trapezowe końcówki układu wydechowego zostały zastąpione czterema końcówkami double-wall. Montaż nie wymaga jakichkolwiek modyfikacji a cały zabieg jest w pełni odwracalny. Całość wykonana jest ze stali kwasoodpornej AISI304, co gwarantuje długowieczność produktu.
Pełna specyfikacja układu wydechowego cat-back Baq Exhaust:
– fabryczna początkowa sekcja wydechu z katalizatorami,
– środkowa sekcja układu w wersji nierezonowanej,
– końcowa sekcja układu wydechowego w wersji aktywnej,
– cztery końcówki układu wydechowego „double-wall” w satynowym wykończeniu o średnicy 101mm.
Jesteś zainteresowany modyfikacją swojego samochodu? Koniecznie do nas napisz!
Inne realizacje które mogą Cię zainteresować: