Chevrolet Camaro SS 6.2 V8 | Baq Exhaust | Aktywny układ wydechowy cat-back

Chevrolet Camaro, czyli odpowiedź koncernu General Motors na konkurencyjnego Forda Mustanga. Produkowany nieprzerwanie od 1966 aż do 2002 roku. Po zakończeniu produkcji czwartej generacji Chevroleta Camaro koncern GM nie przedstawił żadnego następcy tego pony-cara. Dopiero w 2009 roku, czyli 5 lat po debiucie mocno nawiązującego do wówczas modnego stylu „retro” Mustanga piątej generacji światło ujrzała kolejna odsłona Camaro, chyba najlepiej znanego pod postacią Bumblebee. Wygląd nawiązujący do klasycznego modelu to odpowiedź na sukces Forda Mustanga, który dzięki retrofuturystycznej stylizacji odzyskał rzesze fanów. Podobny zabieg przeprowadził Dodge, tworząc nowego Challengera. Prezentowany w niniejszym wpisie to egzemplarz szóstej generacji, produkowanej od końca 2015 roku. Stylistycznie jest zbliżony do swojego poprzednika, jednak producent deklaruje iż 70% elementów zostało zaprojektowanych wyłącznie z myślą o tym modelu i nie znajdziemy ich w innych produktach GM.

Egzemplarz szóstej generacji, pochodzący z 2016 roku, wyposażony w wolnossącą, ośmiocylindrową jednostkę LT1 o mocy 461KM trafił do Baq Exhaust z jasnym zadaniem – wykonania bezkompromisowego, aktywnego układu wydechowego cat-back. Przy otwartych zaworach całość ma nie pozostawiać złudzeń, kto wyjechał na miasto, natomiast przy cichszych nastawach układu wydechowego samochód ma pozostawać możliwie komfortowy i przyjazny do użytku na co dzień. Całość została przystosowana pod współprace z fabrycznym systemem zarządzania pracą układu wydechowego z poziomu systemu info rozrywki. Do dyspozycji kierowcy dostępne są następujące tryby pracy układu napędowego oraz wydechu:
– Stealth (skradania się),
– Tour,
– Sport,
– Track.

Układ wydechowy jak zawsze wykonany w całości ze stali kwasoodpornej, z najwyższą dbałością o szczegóły. Niech zdjęcia mówią same za siebie.

Pełna specyfikacja układu wydechowego cat-back Baq Exhaust:
– fabryczna początkowa sekcja wydechu z katalizatorami,
– środkowa sekcja układu w wersji nierezonowanej,
– końcowa sekcja układu wydechowego w wersji aktywnej, z adaptacją fabrycznego sterowania pracą układu wydechowego,
– cztery końcówki układu wydechowego „double-wall” w satynowym wykończeniu o średnicy 101mm.


Euro