Można powiedzieć, iż dwie dekady temu to ten model był prekursorem zmian w portfolio tego bawarskiego producenta – ze specjalisty od tylnonapędowych limuzyn marka stała się globalną potęgą rynku premium. Przez ten czas znacznie zmieniło się z tego powodu także samo X5. Z każdą generacją coraz śmielszym krokiem zmierza w kierunku większego komfortu i luksusu. Jednak, od drugiej generacji dla chcących połączyć wygodę z iście sportowymi wrażeniami z jazdy, BMW przygotowało odmianę sygnowaną najszybszą literą w alfabecie – M. W przypadku F85 lub F86 (dla X6 M) jednostka S63 generuje 575KM i w ówczesnym czasie była najmocniejszym silnikiem dostępnym w gamie tego producenta. Taki samochód gościł w Baq Exhaust w celu wykonania aktywnego układu wydechowego z klapami.

Mimo, iż to pełnoprawna „eMka”, brzmienie fabrycznego układu wydechowego jest dalekie od tego, czego można oczekiwać po odmianie oznaczonej w ten sposób. Rozwiązaniem problemu słabo brzmiącego układu okazał się aktywny wydech cat-back Baq Exhaust, rozpoczynający się za fabrycznymi katalizatorami. Zachowanie fabrycznych katalizatorów w pewnym stopniu ogranicza potencjał nowego układu wydechowego, jednak pozwala na zachowanie homologacji samochodu. Jednak apetyt zawsze rośnie w miarę jedzenia i zawsze istnieje możliwość rozbudowy systemu o komplet wysoko przepustowych downpipe. Poza brzmieniem, zadbaliśmy również o walory estetyczne – układ wydechowy został zakończony czterema karbonowymi końcówkami układu wydechowego o średnicy 4″ (101mm). Na życzenie Klienta, nowy układ wydechowy został w pełni zintegrowany pod fabryczny sterownik zarządzający pracą klap w zależności od wybranego trybu jazdy oraz obciążenia pod którym pracuje silnik.

Pełna specyfikacja układu wydechowego cat-back Baq Exhaust:
– fabryczne katalizatory OEM,
– środkowa sekcja wydechu w wersji nierezonowanej,
– końcowa sekcja wydechu w wersji aktywnej, wraz z adaptacją fabrycznego sterowania trybem pracy układu wydechowego,
– cztery karbonowe końcówki układu wydechowego o średnicy 4″ (101mm) w karbonowym wykończeniu.

Identyczna modyfikacja może zostać przeprowadzona w między innymi:
– X5M (F85 / F95) oraz Competition,
– X6M (F86 / F96) oraz Competition,
– M5 (F10 / F90) oraz Competition,
– M6 (F12 / F13 / F06),
oraz innych BMW wyposażonych w jednostkę S63 / N63.

Jeżeli jesteś zainteresowany podobną modyfikacją swojego samochodu – koniecznie się z nami skontaktuj. Fachowo doradzimy najlepsze rozwiązanie, przedstawimy możliwości oraz wycenimy poszczególne warianty. Nie zwlekaj!
info@baq-garage.pl
+48 500-569-975

Złoty polski
Euro