M5 o oznaczeniu kodowym F90 na pierwszy rzut oka wyraźnie daje do zrozumienia z jaką odmianą mamy do czynienia. Masywne przetłoczenia oraz wyraziste body w połączeniu z karbonowymi elementami oraz krzykliwym lakierem pochodzącym z palety BMW Individual pozwalają łatwo odróżnić tę odmianę od standardowych, korporacyjnych 520d.
Pod maską wzmocnionego Competition pracuje podwójnie doładowana jednostka V8 (S63) o mocy 625KM oraz momencie obrotowym równym 750Nm. Pierwszy raz w historii modelu wprowadzono seryjny napęd na cztery koła, pracujący w trzech trybach: 2WD, 4WD oraz 4WD Sport. Domyślnie moc przekazywana jest na wszystkie koła, jednak zaawansowany xDrive wyróżnia się możliwością odpięcia przedniej osi i przeistoczenie auta w pełnoprawnego tylnonapędowca.

Rozwiązaniem problemu zbyt cichego brzmienia okazał się aktywny układ wydechowy cat-back Baq Exhaust, rozpoczynający się za fabrycznymi katalizatorami. Nowy wydech zastępuje fabryczne filtry cząstek stałych GPF/OPF przelotową sekcją. Po instalacji dedykowanego zestawu emulatorów, nie jest konieczna dodatkowa ingerencja w ECU pojazdu. Brzmienie zwłaszcza w trybie sport/sport+ zmieniło się nie do poznania. Zadbaliśmy również o aspekt wizualny – fabryczne końcówki o średnicy 85mm ustąpiły miejsca końcówkom double-wall o średnicy 4″ (101mm).
Przy montażu nie jest wymagana jakiekolwiek ingerencja w konstrukcję samochodu. W każdej chwili istnieje możliwość bezinwazyjnego powrotu do serii – zabieg jest w pełni odwracalny. Wydech został zaadoptowany pod fabryczny sterownik zarządzający pracą klap w zależności od wybranego trybu jazdy oraz obciążenia pod którym pracuje silnik.

Pełna specyfikacja układu wydechowego cat-back Baq Exhaust:
– fabryczne katalizatory OEM,
– GPF/OPF delete wraz z modułem/emulatorem,
– środkowa sekcja wydechu w wersji nierezonowanej,
– końcowa sekcja wydechu w wersji aktywnej, wraz z adaptacją fabrycznego sterowania trybem pracy układu wydechowego,
– cztery satynowe końcówki układu wydechowego double-wall o średnicy 4″ (101mm).

Identyczna modyfikacja może zostać przeprowadzona w:
– BMW M5 / M5 Competition / M5 CS (F90),
– BMW M8 / M8 Competition (F91, F92, F93),
– BMW X5 M / X5 M Competition (F95),
– BMW X6 M / X6 M Competition (F96),
– BMW 550ix (G30, G31),
– BMW 850ix (G14, G15, G16),
– BMW 750ix (G11, G12),
– BMW X5 50i (G05),
– BMW X6 50i (G06),
– BMW X7 50i (G07),
oraz innych BMW z jednostką V8 Biturbo N63/S63.

Jeżeli jesteś zainteresowany podobną modyfikacją swojego samochodu – koniecznie się z nami skontaktuj. Fachowo doradzimy najlepsze rozwiązanie, przedstawimy możliwości oraz wycenimy poszczególne warianty. Nie zwlekaj!
info@baq-garage.pl
+48 500-569-975