Najmocniejsza wersja A8 (na równi z topowym W12) to owoc współpracy dwóch firm wewnątrz jednego koncernu – Audi i Lamborghini. W dużym uproszczeniu, pod maską tej wersji pracuje jednostka z mniejszego, bardziej cywilizowanego Gallardo. 10 cylindrów w układzie widlastym, imponująca pojemność 5,2 litra, fabrycznie 450KM – uzyskane bez doładowania. To jeden z ostatnich przedstawicieli stworzonych według starej szkoły. Rzecz jasna, ta usportowiona limuzyna zapewnia zupełnie inne odczucia z jazdy niż Lambo, jednak mocy i fantastycznego brzmienia nigdy nie zabraknie.

W samochodzie wykonaliśmy układ wydechowy cat-back, czyli rozpoczynający się za fabrycznymi katalizatorami. V-dziesiątka po montażu akcesoryjnego układu wydechowego w końcu może oddychać pełną pojemnością! Wybór padł na wersję aktywną, zapewniającą możliwość wyciszenia pracy układu wydechowego w razie potrzeby. Pozwala to na użytkowanie samochodu do rozmaitych celów, zawsze zachowując odpowiednie brzmienie.

Pełna specyfikacja wydechu:
– fabryczne katalizatory (OEM),
– środkowa sekcja wydechu w wersji rezonowanej,
– końcowa sekcja wydechu w wersji aktywnej,
– cztery końcówki układu wydechowego z pojedynczą ścianką w satynowym wykończeniu.

Złoty polski
Euro