Toyota Yaris. Miejskie toczydełko, udane i niezawodne, ale w większości wersji zarazem dość nudne – kojarzące się z nauką jazdy lub autem bardziej zaawansowanych wiekiem. Jednak jedna z najodważniejszych, najbardziej ekscytujących i najciekawszych premier ubiegłego, jakże dziwnego roku to najmocniejsza odmiana tego japońskiego hatchback’a. Z zewnątrz Toyota GR Yaris ma tylko kilka elementów wspólnych ze słabszymi wersjami. Rozstaw osi, przednie i tylne reflektory, lusterka boczne i antena radia. Żaden inny Yaris – nawet najtańszy, bazowy – nie występuje w wersji trzydrzwiowej. To nadwozie zarezerwowano dla GR’a, którego nie da się z kolei kupić w odmianie 5d.

Unikatowe jest również serduszko napędzające ten samochód – to 1,6-litrowa, 3-cylindrowa jednostka, którą wykręcono do… 261 KM i 360 Nm. Na nic większego nie pozwoliła ilość miejsca pod maską. To najmocniejszy trzycylindrowy motor w seryjnym aucie drogowym. Wisienką na czubku tortu jest fakt, że Toyota GR Yaris dysponuje napędem na obie osie zapożyczonym z… SUV-a RAV4. Sam fakt zastosowania napędu na 4 koła nie dziwi, ponieważ auto ma stanowić bazę dla nowej rajdówki klasy WRC. Poza tym pojazd wyposażono w 6-biegową, manualną skrzynię biegów. Prędkość maksymalna Toyoty to 230 km/h (ograniczona elektronicznie), przyspieszenie do 100 km/h zajmuje zaledwie 5,5 s. Przy masie własnej wynoszącej 1280 kg topowy Yaris ma lepszy stosunek mocy do masy od większości hot hatchy na rynku. W Toyocie współczynnik ten wynosi aż 204 KM na tonę.

W niniejszym egzemplarzu wykonaliśmy aktywny układ wydechowy cat-back, czyli rozpoczynający się za fabrycznym katalizatorem. Taka specyfikacja wydechu eliminuje restrykcyjny filtr cząstek stałych GPF (OPF Delete) który poza dźwiękiem zabiera również kilka KM. Klient zdecydował się na wersję nierezonowaną układu, czyli bez środkowego tłumika, doskonale pasującą do „rajdowego” charakteru samochodu.

Pełna specyfikacja prezentowanego układu wydechowego cat-back Baq Exhaust:
– fabryczny katalizator (OEM),
– GPF/OPF delete,
– środkowa sekcja układu wydechowego w wersji nierezonowanej,
– końcowa sekcja układu wydechowego w wersji aktywnej,
– dwie polerowane końcówki układu wydechowego o średnicy 4″ (101mm) z pogrubioną ścianką boczną.

Jednak dla chcących zachować pełną homologację producenta przygotowaliśmy również „bezpieczniejszą” wersję wydechu OPF-back / GPF-back, zachowującą fabryczny filtr cząstek stałych OPF/GPF.

Montaż układu wydechowego OPF-back / GPF-back Baq Exhaust nie powoduje utraty gwarancji producenta pojazdu. Przy montażu nie jest wymagana jakiekolwiek ingerencja w konstrukcję samochodu. W każdej chwili istnieje możliwość bezinwazyjnego powrotu do serii – zabieg jest w pełni odwracalny.

Jeżeli jesteś zainteresowany podobną modyfikacją swojego samochodu – koniecznie się z nami skontaktuj. Fachowo doradzimy najlepsze rozwiązanie, przedstawimy możliwości oraz wycenimy poszczególne warianty. Nie zwlekaj!
info@baq-garage.pl
+48 500-569-975

Euro