Montaż sztywnego dolotu (TIP) i centralnego intercoolera (FMIC). Mogło by się wydawać, że jest to błaha sprawa i robótka jak setki innych. Nie w tym wypadku!

Sztywny dolot jest istotną i jedną z podstawowych modyfikacji, na które decydują się klienci, zaraz po montażu downpipe. Ale nie o tym.

Często zdarza się, że klienci nie chcą ciąć swoich zderzaków. Zazwyczaj ze względu na ich wartość, ponieważ montują zderzaki z usportowionych wersji (S, RS, Cupra, FR, etc). Innym powodem jest chociażby wygląd – nie każdy chce mieć na wierzchu „bebechy” i wystające chłodnice czy przewody silikonowe. Wielu klientów decyduje się na estetyczne, bezinwazyjne i raczej niewidoczne na pierwszy rzut oka rozwiązanie.

Schowanie centralnego intercoolera pod zderzakiem wielu samochodów nie przysparza większych problemów, ale zdarzają się takie, w których montaż FMIC bez ingerencji w zderzak jest nie lada wyzwaniem.

W wypadku opisywanego samochodu zastosowaliśmy uniwersalny intercooler, który został przez nas odpowiednio przerobiony. Często wykonujemy również customowe intercoolery od podstaw np. na podstawie rdzenia NISSENS, jest to jednak droższe rozwiązanie.

Jak można zauważyć na zdjęciach, orurowanie schowane zostało za belką zderzaka. Główna zmiana jaką musieliśmy przeprowadzić to modyfikacja prawego mocowania bleki. Modyfikacja bez szkody dla trwałości i funkcjonalności samej belki jak i orurowania.

Sam zderzak nie był w żaden sposób cięty, szlifowany czy inaczej przerabiany, również jego mocowania.

Podsumowując: praca wykonana estetycznie, zgodnie ze sztuką – dobrane możliwie najlepsze warunki dla przepływu powietrza – brak jakichkolwiek czynników, które by tenże przepływ zaburzały. Dodatkowo w orurowanie, wykonane ze stali kwasoodpornej, wspawane gniazdo pod czujnik ciśnienia doładowania (MAPsensor).