Seat Leon pierwszej generacji. Trudno wierzyć że najstarsze egzemplarze jeżdżą po drogach już osiemnaście lat. W porównaniu z bliźniaczymi konstrukcyjnie Golfem mk4, A3 8l czy Octavią pierwszej generacji wciąż prezentuje się świeżo. Przede wszystkim wynika to ze znacznie mniejszej liczby egzemplarzy które zostały wyprodukowane ale i z tego że Leon został narysowany najbardziej sportowo i dynamicznie z całej czwórki rodzeństwa.

Egzemplarz prezentowany poniżej wyposażony został fabrycznie w 1.8 Turbo, czyli doskonale przez nas znaną i lubianą konstrukcję, podatną na modyfikacje. Seryjny układ wydechowy zastąpiliśmy układem rezonowanym, w całości wykonanym ze stali kwasoodpornej. Zapewnia on możliwie najlepsze warunki przepływu spalin, nie ograniczając przy tym mocy. W dodatku zyskaliśmy kilka kilogramów. Nasz Klient zdecydował się na podwójną, skośną, barwioną końcówkę wydechu o średnicy 76mm (3″). Seryjny katalizator został zastąpiony downpipe łączącym turbosprężarkę z dalszą częścią układu wydechowego.

Ostatnim elementem naszego zdania był montaż centralnego intercoolera w możliwie jak najmniej inwazyjny sposób. Zgodnie z naszymi standardami, rozwiązaliśmy to estetycznie i niewidocznie na pierwszy rzut oka, bez cięcia, szlifowania zderzaka czy demontaży kratek wraz ze światłami przeciwmgłowymi. Samochód po modyfikacjach zachował swój seryjny wygląd. Lecz tylko znawcy tematu wiedzą, co tak naprawdę skrywa ta niepozorna karoseria pod spodem. 🙂

Złoty polski
Euro