Saab 9-3 to chyba najbardziej doceniany model tej marki przez jej wielbicieli. Jego sylwetka jest dla wielu ponadczasowa pomimo upływu prawie 20 lat od zakończenia produkcji.

W prezentowanym egzemplarzu wykonaliśmy kompletny układ wydechowy turbo-back, rozpoczynający się za turbosprężarką. W chwili obecnej pod maską siedzi dwulitrowa turbo benzyna (B204E) w serii legitymująca się mocą 154KM. Jednak w tym przypadku moc okazała się niewystarczająca – obecnie do dyspozycji kierowcy jest 250KM a odważne plany na przyszłość zahaczają o granicę 350KM. Nowy układ wydechowy w całości wykonany ze stali kwasoodpornej umożliwi uzyskanie optymalnego przepływu spalin. Klient zdecydował się na bezkompromisową wersję wydechu – aktywną bez środkowego tłumika. Pozwoli to na uzyskanie jeszcze większej frajdy z jazdy, zwłaszcza przy otwartym dachu. Najbliższe lato za sterami tego egzemplarza z pewnością będzie niezapomniane.

Model powstał przy współpracy z General Motors, przy wykorzystaniu płyty podłogowej, na której bazowały min. Opel Vectra i Opel Calibra. Nie da się jednak powiedzieć, że są to podobne samochody. Charakterystyczna stylistyka oraz wiele elementów technicznych zostało dopracowanych bądź stworzonych od nowa, tak, aby zachować niezwykle wyśrubowane, szwedzkie standardy. Saab zachował swój indywidualny, inspirowany lotnictwem styl. To w tym modelu debiutował ‘night panel”, pozwalający wygasić niepotrzebne wskaźniki na desce, aby nie męczyć wzroku kierowcy. To nietuzinkowy i ciekawy samochód, który nawet w doskonałym stanie wciąż da się kupić w rozsądnym budżecie.

Euro