Pięciodrzwiowy fastback pojawił się w ofercie producenta ze Stuttgartu w 2009 roku. W połowie 2013 roku auto doczekało się liftingu. Zmodernizowaną wersję najłatwiej poznać po tyle, gdzie pojawiły się nowe światła, dłuższa i szersza szyba pokrywy bagażnika, a tablica rejestracyjna została przeniesiona na zderzak. Z przodu zmodyfikowano tylko zderzak, w którym pojawiły się większe wloty powietrza. Taki też samochód gościł u nas w celu wykonania początkowej sekcji układu wydechowego, składającej się z zestawu downpipe wraz ze sportowymi katalizatorami spełniającymi normę emisji spalin Euro 4.

Naszym zadaniem w przypadku produktu ze Stuttgartu było wykonanie i montaż zestawu downpipe wraz ze sportowymi katalizatorami spełniającymi normę emisji spalin Euro 4. Po instalacji akcesoryjnego zestawu downpipe łączących turbosprężarki z pozostałą częścią układu wydechowego TechArt brzmienie samochodu zdecydowanie zyskało na donośności. Pojawiły się charakterystyczne dźwięki przy zmianie biegów. Mimo akcesoryjnego cat-backa można było zapomnieć z jakim potworem mamy do czynienia siedząc za kierownicą. Poza poprawą brzmienia, początkowa sekcja o zwiększonej przepustowości pozwoli na większe przyrosty mocy i momentu obrotowego – samochód w rękach obecnego Właściciela będzie przechodził dalszą metamorfozę mającą na celu poprawę osiągów Porsche.