MINI Cooper 1.5 | Baq Exhaust | Aktywny układ wydechowy cat-back

Z tą legendą motoryzacji zmierzyliśmy się po raz pierwszy. Choć wskrzeszona przez koncern BMW marka w 2001 roku ze swoim protoplastą dzieli co najwyżej nazwę, to MINI wciąż zajmuje specjalne miejsce w samochodowym świecie. Najnowsze wydanie tego auta coraz bardziej odbiega od oryginału – nie tylko znacznie powiększyło swoje rozmiary i metkę z ceną ale w stosunku do swojego protoplasty utraciła jeden cylinder. Pod maską egzemplarza nad którym pracowaliśmy pracuje 3-cylindrowy silnik, występujący również w i3 oraz i8. Jednak całość ubrana w stylowe nadwozie ma sens. W przypadku budyniowego MINI Klient zdecydował się na aktywny układ wydechowy rozpoczynający się za seryjnym katalizatorem (cat-back). Takie rozwiązanie zapewnia spokojną eksploatację pojazdu na holenderskich drogach, gdyż samochód spełnia normę emisji spalin Euro 5. Układ wydechowy został zakończony końcówką double-wall wykończoną w satynowej czerni o średnicy 4″ (101mm).