Seat Leon III (5F) Cupra 2.0 TSI 290 GPF | Baq Exhaust | Aktywny układ wydechowy cat-back Seat Leon Cupra trzeciej generacji zadebiutował na rynku w 2014 roku, w podobnym czasie jak Golf GTI siódmej generacji oraz Octavia III RS. Koncern od początku postawił sprawę jasno – Skoda ma mieć najbardziej rodzinny, uniwersalny charakter, Golf to najporządniejszy z trójki rodzeństwa natomiast sportowo-wyczynowy charakter pozostawiono dziecku VAG z Półwyspu Iberyjskiego. Ta generacja kompaktowych „trojaczków” kończy swój rynkowy staż, wszak na horyzoncie pojawia się już Golf ósmej generacji. Jednak Seat ciągle udoskonala swój produkt – po homologacji samochodu zgodnie z wymogami normy WLTP dwulitrowa jednostka VW EA888 o oznaczeniu DNUC ponownie osiąga 290KM (w 2018 roku na rynku była dostępna 300-konna Cupra w ośce, te z napędem 4×4 legitymowały się nawet 370 końmi).
Praktycznie fabrycznie nowy samochód ze znikomym przebiegiem trafił do nas na montaż aktywnego cat-backa Baq Exhaust w wersji nierezonowanej – czyli pozbawionej środkowego tłumika. Mimo filtra cząstek stałych GPF brzmienie samochodu zmieniło się nie do poznania, zwłaszcza przy trybie jazdy Cupra, który powoduje „popcorn w wydechu”.  
Złoty polski
Euro