Honda przez lata była jednym z dominujących producentów w segmencie hot-hatchy i pozostaje nim do dziś. Jej modele cechowały silniki bez doładowania, których wysokoobrotową charakterystykę uwielbiali kierowcy. Wraz z zakończeniem produkcji ósmej generacji Civica Type R zamknięto pewien rozdział w historii motoryzacji. Hot-hatch bez doładowania to już przeszłość. Dlatego pomimo kilku lat na karku, Honda Civic FN2 Type R to już dziś kultowa maszyna. Dwulitrowy silnik dysponuje mocą 201 KM przy 7800 obr./min i momentem obrotowy 196 Nm przy 6800 obr./min.

Samochód otrzymał od nas rezonowany układ wydechowy cat-back, rozpoczynający się za fabrycznym katalizatorem. Wydech uzbroiliśmy w dwa tłumiki, aby nawet przy otwartym zaworze móc użytkować samochód na co dzień. Nietypowo przez producenta została rozwiązana środkowa sekcja wydechu, która została poprowadzona tuż przy progu. Końcowa sekcja została dopasowana do fabrycznych otworów w tylnym zderzaku.

Euro