Zaprezentowana w marcu 2017 roku na targach w Genewie kolejna odsłona kompaktowej Hondy w usportowionym wydaniu podniosła poprzeczkę jeszcze wyżej. To nadal najbardziej odjechany hot hatch – ilość przetłoczeń, wlot na masce, ogromny spojler i trzy końcówki układu wydechowego przywołują na myśl statek kosmiczny. Rallye Red doskonale komponuje się z charakterem samochodu.
Poprzednik (FK2) był pierwszym w historii modelu, w którym wolnossącą jednostkę zastąpiło turbo (K20C1). Moc względem poprzednika wzrosła o 10KM, napęd na przód i manualna, 6-stopniowa skrzynia biegów pozostały bez większych zmian. Zastrzyk mocy w stosunku do poprzedniej generacji jest więc symboliczny. Więcej zmian zaszło w zawieszeniu – tylną belkę skrętną zastąpiła konstrukcja wielowahaczowa, ponadto producent zapewnia, że adaptacyjne amortyzatory otrzymały szersze spektrum regulacji. Honda zyskała nowy tryb jazdy – oprócz ostrego +R i ustawienia Normal (nazwanego teraz Sport), będziemy mogli wybrać też opcję Comfort.

W samochodzie wykonaliśmy kompletny, sportowy układ wydechowy Baq Exhaust ze zdalnie sterowaną przepustnicą oraz sportowym katalizatorem spełniającym normę emisji spalin Euro 4. Układ wydechowy został zakończony trzema barwionymi końcówkami o średnicy 101mm. Dzięki aktywnemu wydechowi samochód brzmi zdecydowanie bardziej rasowo, jednak pozostaje w pełni komfortowe do użytku na co dzień.

Downpipe, front-pipe oraz układ wydechowy cat-back dostępny w ofercie naszego Sklepu Internetowego.

Pełna specyfikacja układu wydechowego:
– downpipe ze sportowym katalizatorem spełniającym wymogi normy emisji spalin Euro 4,
– front-pipe,
– środkowa sekcja w wersji nierezonowanej,
– końcowa sekcja w wersji aktywnej,
– trzy barwione końcówki o średnicy 101mm z pojedynczą ścianką boczną.

Euro