Ford Mondeo 2.5 T | Baq Exhaust | Układ wydechowy turbo-back

2,5-litrowy 5-cylindrowy silnik Duratec o mocy 220 KM współpracujący z 6-biegową skrzynią biegów seryjnie oferuje moc 220 KM przy 5000 obr./min., a jego maksymalny moment obrotowy wynosi 320 Nm w zakresie od 1500 do 4800 obr./min. Zapewnia to ponadprzeciętne osiągi w warunkach drogowych, dzięki czemu samochód znakomicie spisuje się zarówno na autostradzie, jak i na krętych górskich drogach. Silnik ciągnie od samego dołu, nie ma „turbodziury”, a krótkie przełożenia skrzyni biegów (Durashift M66) sprawiają, że Mondeo, ważące ponad półtorej tony zachęca do mocnego wciskania gazu. W eco-drivingu na pewno nie pomoże również zmodyfikowany układ wydechowy Baq Exhaust w wersji rezonowanej rozpoczynający się w tym przypadku za już wcześniej zainstalowanym decatem. Samochód już przed naszą wizytą miał zainstalowany decat zastępujący seryjny katalizator, także nasza ingerencja ograniczyła się do wymiany środkowej i końcowej sekcji układu wydechowego. Klient zdecydował się na rezonowany układ wydechowy (jeden tłumik środkowy + dwa końcowe). Taka specyfikacja zapewnia wysoki komfort przy pokonywaniu dłużyszch dystansów, jednak róznica w stosunku do serii jest kolosalna. Tył samochodu zdobią dwie końcówki z wypełnieniem wewnątrz doskonale komponujące się ze srebrnymi elementami.