Fiat Bravo II 1.4 T-JET | Baq Exhaust | Kompletny aktywny układ wydechowy ze sportowym katalizatorem

Niewielki, turbodoładowany silnik nie przekreśla szans na uzyskanie fajnego brzmienia – zwłaszcza w przypadku popularnego 1.4 T-JET stosowanego przez koncern Fiat-Chrysler Automobiles od 2007r., gdzie debiutował właśnie we Fiacie Bravo drugiej generacji. Słabsze odmiany zostały wyposażone w turbosprężarkę IHI, mocniejsze zaś w Garetta GT1446. Pod względem mechanicznym to bardzo udana jednostka – duża w tym zasługa stosunkowo prostej budowy (np. wtrysk pośredni). Trwałość w porównaniu konkurencyjnych jednostek również wypada powyżej średniej. Fabrycznie 1.4 T-JET osiągało od 120KM (jak w tym przypadku) do 200KM w limitowanych edycjach Abartha 500.

W przypadku białego Bravo II Klient podszedł do tematu kompleksowo – samochód wyjechał z kompletnym układem wydechowym zawierającym kolektor wydechowy, downpipe ze sportowym katalizatorem spełniającym normę emisji spalin Euro 3, środową nierezonowaną sekcją wydechu oraz końcowym tłumikiem w wersji aktywnej, zakończonego podwójną satynową końcówką double-wall o średnicy 2x89mm

Mimo wersji nierezonowanej wydechu we wnętrzu nie jest odczuwalne wpadanie wydechu w rezonans, tzw. „efekt drona”. Duża zasługa w tym sportowego katalizatora, który poza oczyszczaniem spalin ze szkodliwych substacji pełni również funkcję tłumika. Uzyskane brzmienie mimo niewielkiej pojemności usatysfakcjonowało zarówno Klienta jak i nas.

Identyczna modyfikacja może zostać przeprowadzona w samochodach z silnikiem 1.4 T-JET:
– Fiat Bravo II,
– Fiat Grande Punto | Punto Evo | Punto,
– Fiat 124,
– Fiat 500,
– Abarth 500,
– Abarth Grande Punto | Punto Evo | Punto,
– Abarth 124,
– Alfa Romeo MiTo,
– Alfa Romeo Giulietta,
– Lancia Delta