Nadwozie typu Gran Coupé zadebiutowało w poprzedniej generacji czwórki. Ładniejsze, mniej typowe nadwozie skrywa mechanikę, układ jezdny oraz napęd z doskonale jeżdżącej serii 3.

Druga generacja serii 4 Gran Coupé zadebiutowała końcówką 2020 roku, oferując przy tym szeroką gamę jednostek napędowych: benzynowe cztero cylindrowe 420i i 430i (silnik B48) oraz sześcio cylindrowe M440i (B58). Do tego diesle: cztero cylindrowe 420d (B47) i sześciocylindrowe 430d oraz M440d (B57). Kupujący decydujący się na ten model, naprawdę mieli w czym wybierać. Nadwozie łączy w sobie zalety pozostałych odmian: a przy tym jest bardziej praktyczne od coupe, ładniejsze od sedana i zgrabniejsze od kombi.
Napęd tego egzemplarza 430i z samego początku produkcji (258KM) to idealny kompromis pomiędzy słabszą 420i a topową dla tego nadwozia M440i. Do 100 km/h przyspiesza wystarczająco sprawnie, ale dużą zaletą tej jednostki jej elastyczność i stabilność przy przyspieszaniu. Nie ma dużej zadyszki, a dzięki klasycznemu automatowi BMW nabiera prędkości bardzo płynnie.

W samochodzie przeprowadziliśmy wymianę układu wydechowego cat-back. BMW przed wizytą u nas było wyposażone w kompletny wydech innego polskiego producenta, jednak uzyskane brzmienie po modyfikacji nie przypadło Właścicielowi do gustu (wydech był zbyt głośny). Aktywny rezonowany cat-back Baq Exhaust zakończony czterema karbonowymi końcówkami z pojedynczą ścianką, zachowujący już wcześniej wymieniony downpipe ze sportowym katalizatorem spełnił oczekiwania w 100%. W cichym trybie pracy wydechu brzmienie jest subtelnie podkreśloną serią, po włączeniu głośnego trybu jest znacznie głośniej, przy czym brzmienie ma basową, głęboką barwę.
Właściwy projekt wydechu oraz solidna konstrukcja sprawiają że przy zwiększonej przepustowości nie pojawia się dron, buczenie oraz inne niepożądane dźwięki. W czasie wizyty u nas przeprowadziliśmy również wymianę dyfuzora oraz belki pod zderzakiem na takie umożliwiające montaż czterech okrągłych końcówek wydechu.

Pełna specyfikacja układu turbo-back zainstalowanego w samochodzie:
– downpipe ze sportowym katalizatorem 200cpsi,
– środkowa sekcja wydechu w wersji rezonowanej (Baq Exhaust),
– końcowa sekcja wydechu w wersji aktywnej (Baq Exhaust),
– cztery karbonowe końcówki z pojedynczą ścianką.

Jeżeli jesteś zainteresowany podobną modyfikacją swojego samochodu – koniecznie się z nami skontaktuj. Fachowo doradzimy najlepsze rozwiązanie, przedstawimy możliwości oraz wycenimy poszczególne warianty. Nie zwlekaj!
info@baq-garage.pl
+48 500-569-975

Montaż układu wydechowego zakończonego czterema końcówkami może wymagać modyfikacji/wymiany tylnego zderzaka lub dokładki tylnego zderzaka.

Złoty polski
Euro