Aż trudno uwierzyć iż od momentu prezentacji pierwszej generacji Audi TT minęło 20 lat. O ile po pierwszych egzemplarzach, które znane były z braku stabilności przy pokonywaniu szybszych zakrętów widać już upływający czas, tak druga generacja zaprezentowana w 2006 roku wciąż wygląda naprawdę świeżo, zwłaszcza po liftingu. Pod maską pracuje dobrze znany z innych VAGów produkowanych w tym czasie silnik 2.0 TFSI. W TTS ten czterocylindrowiec legitymuje się mocą 272 KM i momentem obrotowym równym 350 Nm, dostępnym w pełni od 2500-5000 obr./min. Moc standardowo dla samochodów tej marki przekazywana jest na wszystkie koła. W porównaniu ze słabszymi braćmi, najbardziej istotną zmianą wizualną jest zmiana tylnego dyfuzora który w tej odmianie mieści aż cztery końcówki wydechu, które są znakiem rozpoznawczym współczesnych Audi w wersjach S.

W szybkiej „tetetce” zastosowaliśmy aktywny, rezonowany układ wydechowy turbo-back wraz ze sportowym, wysokoprzepustowym katalizatorem 200 celi. Katalizator nie ma negatywnego wpływu na spadek mocy oraz nie powoduje wzrostu EGT (temperatury gazów spalinowych). Końcówki z podwójną ścianką boczną to również produkt Baq Exhaust. Pocket rocket z wydechem Baq Exhaust zdecydowanie wiele zyskał.

Euro