Pod koniec 1988 roku, po zakończeniu produkcji poprzednika – modelu Coupe (B2), w Europie wprowadzono nowe trzydrzwiowe Coupe. Ta generacja jest znana wewnętrznie jako Typ 8B i zasadniczo bazuje na 80 B3 (Typ 89) ze zmodyfikowanym tylnym zawieszeniem i nowym przednim zawieszeniem, które było zapowiedzią tego, co miało pojawić się w 80 B4. Paleta silników obejmowała rzędowe jednostki czterocylindrowe (1.8, 2.0), pięciocylindrowe (2.0, 2.2 oraz 2.3) oraz V6: 2.6 i 2.8. Pod maską egzemplarza ze zdjęć poniżej zagościło dobrze znane i lubiane 1.8T.

W samochodzie wykonaliśmy kompletny układ wydechowy turbo-back, rozpoczynający się bezpośrednio za turbosprężarką. Wybór padł na wersję nierezonowaną, czyli bez środkowego tłumika. Na życzenie Klienta układ wydechowy został wyposażony w sportowy katalizator, spełniający standardy normy emisji spalin Euro 2. Wydech został zakończony podwójną, polerowaną końcówką z pojedynczą ścianką boczną.

Euro