Ford Mondeo 2.5 T | Baq Exhaust | Układ wydechowy cat-back

2,5-litrowy, 5-cylindrowy silnik Duratec (znany min. z Focusa ST oraz wielu modeli Volvo) o mocy 220 KM współpracujący z 6-biegową skrzynią biegów seryjnie oferuje moc 220 KM przy 5000 obr./min., a jego maksymalny moment obrotowy wynosi 320 Nm w zakresie od 1500 do 4800 obr./min. Zapewnia to ponadprzeciętne osiągi w warunkach drogowych, dzięki czemu samochód znakomicie spisuje się zarówno na autostradzie, jak i na krętych górskich drogach. Silnik ciągnie od samego dołu, nie ma „turbodziury”, a krótkie przełożenia skrzyni biegów (Durashift M66) sprawiają, że Mondeo, ważące ponad półtorej tony zachęca do mocnego wciskania gazu.

W eco-drivingu na pewno nie pomoże również nowy układ wydechowy cat-back Baq Exhaust w wersji rezonowanej, rozpoczynający się w tym przypadku za fabrycznym katalizatorem. Nasza ingerencja ograniczyła się do wymiany środkowej i końcowej sekcji układu wydechowego. Klient zdecydował się na rezonowany układ wydechowy (jeden tłumik środkowy + dwa końcowe). Taka specyfikacja zapewnia wysoki komfort przy pokonywaniu dłużyszch dystansów, jednak róznica w stosunku do serii jest kolosalna. Tył samochodu zdobią dwie polerowane końcówki o średnicy 89mm. Życzeniem Klienta było zachowanie dyskrecji – zarówno w kwestiach akustycznych jak i wizualnych.

Tego konkretnego egzemplarza nie nagrywaliśmy: do Waszej dyspozycji oddajemy materiał innego Mondeo z tą jednostką napędową.

Jesteś zainteresowany identyczną modyfikacją w swoim Fordzie/Volvo? Napisz do nas! Fachowo doradzimy optymalne rozwiązanie i wspólnie określimy plan działania.

Modyfikacja może zostać przeprowadzona w dowolnym samochodzie z jednostką 2.5 T:
– Ford Focus ST/RS mk2,
– Ford Mondeo,
– Ford Kuga,
– Ford S-MAX,
– Volvo C30,
– Volvo S40/V50,
– Volvo S60/V70,
– Volvo S80.