Ford Focus RS mk3 2.3 EcoBoost | Baq Exhaust | FSV-Performance Ford określił z pomocą Focusa RS trzeciej generacji nowe granice. Podniósł poprzeczkę w segmencie hot hatchów i to pod każdym względem. Ten wóz prowadzi się absolutnie fenomenalnie, jego silnik to fabryka mocy o kapitalnym brzmieniu, hamulce są dokładnie tym, czego trzeba entuzjastom weekendowych wypadów na tor, a to wszystko zostało zapakowane w kapitalne nadwozie, które chociaż nie jest wulgarne, wyraźnie pokazuje z czym mamy do czynienia.
Układ wydechowy Ford Focus RS 2.3 EcoBoost (2016-2018)
Downpipe Ford Focus RS mk3 2.3 EcoBoost (2016-2018)
Jednak, tuż po debiucie modelu w 2016 roku wyraźnie było słychać głosy rozczarowania – Ford zastąpił rzędową piątkę opracowaną z Volvo nowym, 2,3 litrowym silnikiem EcoBoost o mocy 350KM. Zasłynął z pierwszego w cywilnym, usportowionym hot-hatchu trybie pracy układu napędowego Drift – przy tych nastawach samochód ma robić wszystko odwrotnie, niż zakładają to reguły skutecznej jazdy. Natomiast w trybie Sport silnik zdecydowanie bardziej reaguje na dociśnięcie gazu i jego odjęcie, jest bardziej żywy i daje o tym znać strzelając z wydechu. Pod względem brzmienia nie może być porównywany ze swoim starszym bratem ze względu na cztery cylindry zamiast pięciu, jednak jesteśmy bardzo zadowoleni z uzyskanego efektu końcowego. Do naszego serwisu trafił Focus RS mk3, w urzekającym kolorze Nitrous Blue. Samochód urzeka prowadzeniem oraz osiągami, które plasują go w czołówce czteronapędowych hothatchy. Jednak fabrycznemu układowi wydechowemu brakuje odpowiedniego dla charakteru auta dźwięku. Dzięki kompletnemu układowi wydechowemu turbo-back Baq Exhaust Ford może poszczycić się jednym z najlepszych brzmień w klasie 4-cylindrowych hot-hatchy! Kompletny układ wydechowy z możliwością zdalnego wyboru trybu pracy to sprawdzone rozwiązanie dla osób niechcących godzić się na kompromis. Zapewnia sportowe i agresywne brzmienie jednocześnie dzięki systemowi zamykanej klapy pozostaje przyjazdny w codziennym użytkowaniu. To optymalne rozwiązanie zarówno na codzień, jak i na tor wyścigowy. O czystość emitowanych spalin dba sportowy katalizator spełniający normę emisji spalin Euro 4, natomiast walory estetyczne zostały poprawione dzięki dwóm polerowanym końcówkom z wypełnieniem o średnicy 114mm dopasowanym do obfitego dyfuzora.
Jesteś zainteresowany poprawą dźwięku w swoim samochodzie? Napisz do nas!
Złoty polski
Euro