O ile w przypadku błękitnego egzemplarza prezentowanego przez nas w marcu tego roku wspomnieliśmy że to najbardziej przebudowany cywilny egzemplarz tego modelu w Polsce, tak Właściciel tego samochodu poszedł z modyfikacjami o przynajmniej jeszcze jeden krok dalej.
Samochód wyjechał z fabryki jako standardowy Focus, z wolnossącym silnikiem 2.0 o mocy 145KM oraz limitowanym pakietem WRC Rally Edition, w którego skład wchodziły inne zderzaki, obniżone zawieszenie, delikatne zmiany we wnętrzu oraz charakterystyczny zestaw naklejek.
W rękach obecnego użytkownika samochód przeszedł kompleksową metamorfozę. Przebudowa samochodu przeprowadzona przez FSV-Performance obejmowała między innymi:
– swap silnika na 2.5T (R5) oraz modyfikacje jednostki napędowej umożliwiające osiągnięcie mocy na poziomie 280KM,
– dołożenie napędu 4×4,
– wymianę tylnej podłogi umożliwiającą montaż wydechu z ST/RS mk2,
– przedni zderzak RS-look Rieger,
– tylna lotka RS,
– kute felgi 19″ z Focusa RS mk3,
– nowe oświetlenie LED,
– modyfikacje zawieszenia samochodu,
– oraz wiele, wiele innych elementów.

W Baq Exhaust samochód dostał dozbrojony w kompletny aktywny układ wydechowy.
Pełna specyfikacja układu:
– początkowa sekcja układu wydechowego wraz ze sportowym katalizatorem spełniającym normę emisji spalin Euro 4,
– środowa sekcja wydechu w wersji nierezonowanej (bez tłumika środkowego),
– końcowa sekcja układu wydechowego w wersji aktywnej.
Jak widać na powyższych zdjęciach, wydech w chwili obecnej nie ma docelowych końcówek wydechu. W planach jest kompletny body-kit z modelu RS, który wówczas umożliwi montaż końcówek o średnicy 114mm.

Złoty polski
Euro