Dodge Challenger, czyli jeden z trójki najbardziej rozpoznawalnych pony-carów pojawił się na rynku w 2008r., jako drugi – po Fordzie MUSTANGU a przed Chevroletem CAMARO. Koncept został zaprezentowany już w 2006r., jednak na wersję produkcyjną musieliśmy poczekać jeszcze dwa lata. Konstrukcja samochodu w dużym stopniu została oparta na podzespołach Mercedesa – min. elementy przedniego zawieszenia pochodziły z W220, tylnego zaś z W211.

Niniejszy egzemplarz został wyprodukowany w 2015 roku, więc mamy do czynienia z modelem po liftingu. Odświeżony model otrzymał szereg pomniejszych zmian stylistycznych skupiających się głównie na przodzie oraz tyle auta. W oczy rzuca się przede wszystkim nowy grill, maska oraz reflektory. Z tyłu największą nowością są lampy wykonane w technologii LED, które teraz nie stanowią jednego połączonego elementu.

Pod maską pracuje wolnossąca jednostka V6 Pentastar o pojemności 3,6, legitymująca się mocą 309 KM, sprzężona z 8-biegowym automatem TorqueFlite. Dla malkontentów martwiących się o brak dwóch cylindrów – Wasze troski są bezpodstawne, w tym garażu jest również miejsce dla V8.
Owszem, samochód nie zapewnia najbardziej szalonych doznań w czasie jazdy ale w przypadku tej wersji nie o to chodzi. „Amerykański cruser” powstał z myślą o przemieszczaniu się na długich dystansach po drugiej stronie Atlantyku, i taki też jest jego charakter. Spokojny, leniwy i nieco kanapowaty. Nikt nie wymaga od tego pony-cara urywania setnych części sekundy na Północnej Pętli.

W samochodzie wykonaliśmy aktywny układ wydechowy cat-back, rozpoczynający się za fabrycznymi katalizatorami. Życzeniem Klienta było zachowanie maksymalnego komfortu przy użytkowaniu na co dzień, dopiero przy otwarciu zaworów brzmienie wydechu ma być wyraźnie słyszalne dla wszystkich w promieniu kilku kilometrów od samochodu. 🙂
Układ wydechowy jak zawsze wykonany w całości ze stali kwasoodpornej, z najwyższą dbałością o szczegóły. Niech zdjęcia mówią same za siebie.

Pełna specyfikacja układu wydechowego cat-back Baq Exhaust:
– fabryczna początkowa sekcja wydechu z katalizatorami,
– środkowa sekcja układu w wersji nierezonowanej,
– końcowa sekcja układu wydechowego w wersji aktywnej,
– cztery końcówki układu wydechowego „double-wall” w satynowym wykończeniu o średnicy 89mm.

Jesteś zainteresowany identyczną modyfikacją swojego samochodu? Skontaktuj się z nami.

Złoty polski
Euro