M5 (F90) to jeden z najbardziej popularnych modeli jaki gościmy w Baq Exhaust w ostatnim czasie. Nic dziwnego – fabryczny wydech zdecydowanie nie nadąża za potencjałem widlastej ósemki S63 będącej źródłem napędu topowych BMW spod najszybszej litery w alfabecie.

Tym razem poprawiliśmy brzmienie limitowanej odmiany CS, będącej najmocniejszym BMW „M” w historii. Od odmiany Competition wyróżnia się przede wszystkim większą o 10 KM mocą oraz mniejszą o 70kg wagą, którą udało się zbić poprzez szerokie zastosowanie elementów wykonanych z tworzyw sztucznych wzmocnionych włóknem węglowym. Z tego materiału wykonano maskę silnika, przedni splitter, obudowy lusterek zewnętrznych, tylny spoiler czy dyfuzor. We wnętrzu największa to zastąpienie tylnej kanapy dwoma pojedynczymi fotelami, wizualnie przypominającymi te przednie, wraz z konturami toru Nurburgring na każdym z zagłówków.

Rozwiązaniem problemu zbyt cichego brzmienia okazał się aktywny układ wydechowy cat-back Baq Exhaust, rozpoczynający się za fabrycznymi katalizatorami. Nowy wydech zastępuje fabryczne filtry cząstek stałych GPF/OPF przelotową sekcją. Po instalacji dedykowanego zestawu emulatorów, nie jest konieczna dodatkowa ingerencja w ECU pojazdu. Brzmienie zwłaszcza w trybie sport/sport+ zmieniło się nie do poznania. Zadbaliśmy również o aspekt wizualny – opcjonalne, tytanowe końcówki układu wydechowego o średnicy 4″ (101mm) doskonale komponują się ze złotymi akcentami.

Pełna specyfikacja układu wydechowego Baq Exhaust:
– fabryczne katalizatory OEM,
– GPF/OPF delete wraz z modułem/emulatorem,
– środkowa sekcja wydechu w wersji nierezonowanej,
– końcowa sekcja wydechu w wersji aktywnej, wraz z adaptacją fabrycznego sterowania trybem pracy układu wydechowego,
– cztery tytanowe końcówki układu wydechowego o średnicy 4″ (101mm).

Prezentowany film przedstawia nagranie brzmienia w bliźniaczym M5 Competition 2021 wyposażonym w cat-back Baq Exhaust.

Identyczna modyfikacja może zostać przeprowadzona w:
– BMW M5 / M5 Competition / M5 CS (F90),
– BMW M8 / M8 Competition (F91, F92, F93),
– BMW X5 M / X5 M Competition (F95),
– BMW X6 M / X6 M Competition (F96),
– BMW M550ix (G30),
– BMW M850ix (G14, G15, G16),
– BMW 750ix (G11, G12),
– BMW X5 M50i (G05),
– BMW X6 M50i (G06),
– BMW X7 M50i (G07),
oraz innych BMW z jednostką V8 Biturbo N63/S63.

Jeżeli jesteś zainteresowany podobną modyfikacją swojego samochodu – koniecznie się z nami skontaktuj. Fachowo doradzimy najlepsze rozwiązanie, przedstawimy możliwości oraz wycenimy poszczególne warianty. Nie zwlekaj!
info@baq-garage.pl
+48 500-569-975

Koniecznie sprawdź również inne realizacje układów wydechowych w BMW M: