Szybka realizacja z montażu układu wydechowego cat-back w polftowym RS3 8V wyposażonym w 400-konną jednostkę 2.5 TFSI o oznaczeniu DAZA (VW EA855evo). Życzeniem Właściciela było zachowanie homologacji – stąd wybór wydechu cat-back, który w porównaniu do fabrycznego wydechu zmienił brzmienie samochodu nie do poznania.

Brzmienie nowego wydechu Baq Exhaust mówi samo za siebie. 5 cylindrów w rzędzie robi niesamowitą robotę – przywodzi na myśl to co najlepszego ma do zaoferowania niewielki producent z Sant’ Agata Bolognese. W przypadku aktywnego układu wydechowego, w jaki seryjnie został wyposażony ten samochód, nasz produkt został wyposażony w zawory z podstawkami do których przekładane są seryjne silniczki aktywujące daną charakterystykę pracy układu wydechowego. Zapewnia to brak problemów przy adaptacji nowych silniczków oraz pełną współpracę z systemem inforozrywki typu MMI (dynamic/normal). Pozostaliśmy przy dedykowanych dla wersji RS owalnych końcówkach układu wydechowego. Nasz produkt został wykończony w satynowej czerni i doskonale komponuje się z Nardo Gray oraz czarnymi elementami wykończeniowymi.

Można zadać pytanie – czy RS 3 to hothatch? Myślę, że nie. To zmniejszone, kompaktowe RS 6/RS 7 zapewniające równie fantastyczne wrażenia z jazdy, jeszcze lepszy dźwięk silnika i niewiele słabsze osiągi – o ile można o takich mówić w przypadku auta które przyśpiesza do 200 km/h zanim przeczytasz to zdanie. Samochód jest mega podatny na modyfikacje mechaniczne, także wyniki mocy w Stage 3 z „6” na początku nie powinny być zaskakujące. A w dodatku kosztuje zaledwie połowę tego, co jego więksi bracia łącząc to z fantastycznym brzmieniem samochodów za milion polskich złotych. Okazja jedyna w swoim rodzaju? Wszystko na to wskazuje, że tak!