240-konne A5 3.0 TDI sprzężone z manualną skrzynią biegów odwiedziło nas w celu montażu aktywnego układu wydechowego rozpoczynającego się bezpośrednio za turbosprężarką (tzw. turbo-back – zawierającego downpipe) ze zdalnie sterowanymi przepustnicami. Mimo fantastycznego brzmienia przy otwartych klapach, w cichszych ustawieniach samochodem można komfortowo podróżować również na dłuższych dystansach. Takie było nasze zadanie z którego wywiązaliśmy się w 100%! Samochód brzmi zdecydowanie lepiej, walory estetyczne również uległy znacznej poprawie dzięki dwóm końcówkom układu wydechowego double-wall w satynowym wykończeniu.

Dźwięk w stosunku do serii uległ zdecydowanej poprawie, zwłaszcza pod obciążeniem. Dzięki aktywnemu układowi wydechowemu samochód bez przeszkód może być użytkowany przez różne osoby mające odmienne zdanie nt. głośności generowanej przez wydech. Jednak, dysponując sześcioma cylindrami w układzie V warto mieć możliwość przełączenia wydechu na jedyne słuszne nastawy.

Euro