Seat Leon Cupra R | Baq Exhaust | Układ wydechowy turbo-back wraz ze sportowym katalizatorem

Trudno wierzyć, że najstarsze egzemplarze jeżdżą po drogach już dziewiętnaście lat. W porównaniu z bliźniaczymi konstrukcyjnie Golfem IV, A3 8l czy Octavią pierwszej generacji wciąż prezentuje się świeżo. Przede wszystkim wynika to ze znacznie mniejszej liczby egzemplarzy które zostały wyprodukowane ale i z tego że Leon został narysowany najbardziej sportowo i dynamicznie z całej czwórki rodzeństwa.

Prezentowany powyżej egzemplarz to Cupra R – wyposażona w 1.8 Turbo z turbosprężarką K04-023. Podana konfiguracja poza Seatem występuje jeszcze wyłącznie w S3 8L oraz TT pierwszej generacji – oby dwa z napędem quattro. Fabrycznie legitymuje się mocą 225KM. Seryjny układ wydechowy zastąpiliśmy rezonowanym wydechem (wyposażonym w dwa tłumiki) w całości wykonanym ze stali kwasoodpornej. Zapewnia on możliwie najlepsze warunki przepływu spalin, nie ograniczając przy tym mocy. W dodatku zyskaliśmy kilka kilogramów. Seryjny katalizator został zastąpiony downpipe łączącym turbosprężarkę z dalszą częścią układu wydechowego.

Poza kompletnym układem wydechowym, naszym zadaniem był montaż centralnego intercoolera w możliwie jak najmniej inwazyjny sposób. Zgodnie z naszymi standardami, rozwiązaliśmy to estetycznie i niewidocznie na pierwszy rzut oka, bez cięcia, szlifowania zderzaka czy demontaży kratek wraz ze światłami przeciwmgłowymi. Samochód po modyfikacjach zachował swój seryjny wygląd. Lecz tylko znawcy tematu wiedzą, co tak naprawdę skrywa ta niepozorna karoseria pod spodem.

Jedynym elementem który może zdradzić ukryte pod spodem modyfikacje jest owalna końcówka wydechu Baq Exhaust, dostosowana rozmiarem do fabrycznej wnęki w zderzaku. Fabrycznie Cupra R również była wyposażona w taki rodzaj wykończenia, lecz w tym przypadku dodatkowo została zabarwiona termicznie.

 

Złoty polski
Euro