Mercedes E320 CDI W211 | Baq Exhaust | Aktywny układ wydechowy turbo-back ze sportowym katalizatorem

Mimo upływających lat, ten model wciąż wygląda dobrze, zapewnia ogromną dawkę komfortu a przy tym nie absorbuje ekranami multimedialnymi i systemami „wspomagającymi” kierowcę. Mercedes E320 (W211), bo o nim mowa był przez lata wzorem do naśladowania przez konkurencję. W tym egzemplarzu wykonaliśmy aktywy układ wydechowy turbo-back wraz ze sportowym katalizatorem.

Mercedes klasy E z serii W211 nie jest może takim hitem rynku wtórnego jak Audi A6 czy BMW serii 5, ale to stosunkowo udany i lubiany samochód. Boryka się z niechlubną łatką poprzednika, korodującego na potęgę W210 oraz z awariami słynnej, elektronicznie sterowanej pompy hamulcowej. Jednak występująca w naszym przed liftowym egzemplarzu rzędowa szóstka o pojemności 3.2 to zdecydowanie mocny punkt tego modelu. Polecany silnik charakteryzuje się dużą niezawodnością, kulturą pracy godną tej marki oraz przyjemnym brzmieniem – oczywiście po montażu układu wydechowego Baq Exhaust. Zadbany egzemplarz W211 – a zdecydowanie z takim mieliśmy do czynienia w tym przypadku – potrafi dać sporo przyjemności z użytkowania.

Trzylitrowy, rzędowy diesel odwiedził nas w celu montażu aktywnego układu wydechowego rozpoczynającego się tuż za turbosprężarką (tzw. turbo-back) ze zdalnie sterowanymi klapami. Mimo fantastycznego brzmienia przy otwartych klapach, zwłaszcza pod obciążeniem, w cichszych ustawieniach samochodem można komfortowo podróżować również na dłuższych dystansach. Takie było nasze zadanie z którego wywiązaliśmy się w 100%! Samochód miał zachować swój elegancki charakter, natomiast gdy trzeba ma zabrzmieć odpowiednio.

Brzmienie samochodu zdecydowanie się poprawiło, walory estetyczne również uległy poprawie dzięki polerowanym końcówkom układu wydechowego skierowanymi w dół.

Złoty polski
Euro