BMW M5 E60 – Baq Exhaust

Opublikowano

BMW M5 E60 | Baq Exhaust | Aktywny układ wydechowy cat-back

Brutalna moc wolnossącego V10 o mocy 507KM potrafi przeistoczyć spokojną, elegancką limuzynę w prawdziwego diabła plującego ogniem i strzelającego z wydechu przy każdej możliwej okazji. Za jego kierownicą każdy może poczuć się jak w bolidzie F1, ba, jego silnik wprost wywodzi się z królowej motorsportu. Bardziej męskich jednostek napędowych w ofercie bawarskiego producenta nie było i nie będzie już nigdy. Jednostka kręci się aż do ponad 8000obr/min, zapewniając przy tym ponad 100KM z litra pojemności. To pierwszy produkcyjny sedan łączący silnik V10 i sekwencyjną, 7-biegową skrzynię. Kontynuując tradycję swojego poprzednika, w momencie uruchomienia produkcji było najszybszym samochodem w swojej klasie na Ziemi.

Aktywny układ wydechowy cat-back (rozpoczynający się za fabrycznymi katalizatorami) wydobył to co najlepsze ma do zaoferowania wolnossąca, widlasta dziesiątka. Standardowo, samochód oddaje do dyspozycji kierowcy 400KM, lecz dopiero po wciśnięciu przycisku M umieszczonego na kierownicy pozwala na wykorzystanie pełnej mocy wynoszącej 507KM. Podobne rozwiązanie zostało wykorzystane w układzie wydechowym. Do codziennej, komfortowej jazdy do dyspozycji użytkownika jest cichszy tryb pracy układu wydechowego, jednak w każdej chwili możemy zdecydować się na głośniejsze, bezkompromisowe nastawy. Do masywnego tyłu pojazdu doskonale komponują się cztery polerowane końcówki układu wydechowego o podwójnej (pogrubionej) ściance bocznej.

 

 

Komentarze

Komentarze